BNR Doorpakkers #55 Snowworld wacht op betere tijden
Al ruim 200 dagen is Snowworld gedwongen gesloten. De kosten zijn hoog en de omzet is nul. Toch grijpt CEO Wim Hubrechtsen de periode aan om Snowworld te professionaliseren.
Nina van den Dungen gaat elke werkdag langs bij een echte 'doorpakker': ondernemers die het roer omgooien, innoveren en kansen zien, juist nú tijdens de Coronacrisis. Te horen in BNR Zakendoen én als podcast.
Al ruim 200 dagen is Snowworld gedwongen gesloten. De kosten zijn hoog en de omzet is nul. Toch grijpt CEO Wim Hubrechtsen de periode aan om Snowworld te professionaliseren.
Je hoort wel eens zeggen: in crisistijd moet je juist investeren! Dat is precies wat Bobby's Dry Gin ging doen toen de Coronacrisis uitbrak. En mét resultaat!
Demcon uit Enschede wist in slechts een paar weken tijd een compleet beademingsapparaat te ontwikkelen. Wat ze meemaakten in die periode luistert als een spannend jongensboek.
Ondernemer Peter van der Hooft durft het aan om, middenin Coronatijd, een compleet nieuw warenhuisconcept te starten in een oud pand van de V&D in Amstelveen.
Iedereen heeft het zo langzamerhand wel gehad met vergaderen via Teams en Zoom. Seats2Meet Utrecht bedacht een nieuw concept en bouwde de complete locatie na in virtual reality.