Demy de Zeeuw bouwt met Balr aan wereldmerk
Meindert en John zijn op bezoek bij Demy de Zeeuw. De oud-voetballer van onder meer AZ, Ajax en het Nederlands elftal zet tegenwoordig vol in op zijn lifestyle-merk Balr. Aan ambitie geen gebrek. De Zeeuw wil binnen enkele jaren door de omzetgrens van 100 miljoen euro stoten.
Een kleine vier jaar geleden hing De Zeeuw zijn kicksen definitief aan de wilgen. Vanaf dat moment was het alle ballen op Balr, het lifestylemerk dat met de inzet van bekende influencers flink aan het groeien is. De afgelopen jaren gebeurde dat steeds met dubbele cijfers.
Luister ook | Humberto Tan wil van Rumag de grootste maken
Zijn andere bedrijf komt daarbij overigens goed van pas. Met 433 bestieren De Zeeuw en zijn compagnons namelijk 's werelds grootste social media-platform dat helemaal in het teken staat van voetbal. Denk daarbij vooral aan kleedkamerhumor en panna-challenges.
We zoeken De Zeeuw op in zijn kantoor in de Amsterdamse Houthavens. Zijn collega's hebben zojuist een videogesprek opgenomen met Barcelona-speler Antoine Griezmann en even later komt ook Rafael van der Vaart nog even buurten. Business as usual, aldus De Zeeuw. Zijn ultieme droom? Van Balr een wereldmerk maken met een eigen winkel in hartje New York.

BNR Show Business
De inspiratie-podcast over BN'ers met een eigen bedrijf. Van tv-sterren tot artiesten, bekende YouTubers en sporthelden. Hoe zorgen ze voor zakelijk succes en gebruiken ze hun bekendheid om het bedrijf te laten groeien?