E39 | Dorkas Koenen (Rabobank) over purpose marketing, financiële zelfredzaamheid en innovatie.

CMOtalk14 nov 201834 minuten
Of luister de podcast via:

Over de aflevering

Met thema’s als voedsel, zelfredzaamheid, ondernemerschap en een lokale vitale woon- en leefomgeving wil Rabobank zich wereldwijd inzetten om een bijdrage te leveren aan een betere wereld. Dorkas Koenen vertelt je in deze CMOtalk over hoe ze dat gaan waarmaken en over het verschil tussen klantbehoefte en klantbelang.
--
De podcast van minuut tot minuut:
[00:53] Wie is Dorkas Koenen? Ontdek de gast van deze CMOtalk vanaf 00:53.
[02:07] Heeft Rabobank met “Growing a better world together” een te grote broek aan getrokken? Luister vanaf 02:07.
[04:28] Waarom het streven naar het oplossen van voedselproblematiek past bij Rabobank vanaf 04:28.
[05:39] Wat was de drijfveer voor Dorkas Koenen om de stap naar Rabobank te maken? 05:39.
[06:41] Hoe gaat het sollicitatieproces voor de rol van CMO? 06:41.
[07:06] Dit is Dorkas Koenen zijn laatste marketingrol, wat hij hierna gaat doen? Je hoort het vanaf 07:06.
[07:38] Waar hebben we het over als het gaat over purpose marketing? Luister vanaf 07:38 om meer te weten te komen over het verschil tussen klantbehoefte en klantbelang.
[09:19] Wat is de definitie van purpose marketing in 1 zin? Je hoort het antwoord vanaf 09:19
[09:58] Welk merk is het schoolvoorbeeld van purpose marketing? Meer hierover vanaf 09:58.
[11:52] Wat is het verschil tussen purpose marketing en de Why van Simon Sinek of de aloude missie van een organisatie? Je hoort het vanaf: 11:52.
[13:10] Wat zijn 3 dingen waar je op moet letten bij purpose marketing? Luister vanaf 13:10.
[13:41] Waarom kan Rabobank deze positie, in tegenstelling tot bijvoorbeeld ABN Amro wel claimen? Het antwoord vanaf 13:41.
[15:56] Wat heeft de nieuwe route Rabobank tot nu toe opgeleverd, bijvoorbeeld als we het hebben over zelfradzaamheid? Dat hoor je vanaf 15:56.
[18:57] Het antwoord op de vraag van Jan Willem Förch van KWF Kankerbestrijding hoor je vanaf 18:57.
[21:04] Waarom wil Dorkas liever voor een global brand werken? Je hoort het vanaf 21:04
[21:55] Wat doet het met je als marketeer als je de Liegebeest Verkiezing wint? En hoe ga je daar als organisatie mee om? Luister vanaf 21:55
[23:24] Is het toeval dat Dorkas weer leidinggeeft aan een team binnen een organisatie die in transitie is? Vanaf: 23:24.
[24:16] Wat is de rol van marketing in de toekomst? Je hoort het vanaf 24:16.
[25:37] Welke aspecten zijn belangrijk als leidinggevende? Je hoort de 3 speerpunten van Dorkas Koenen vanaf 25:37.
[26:56] “Marketing is no magic” Meer over de spreuk die Dorkas Koenen groots op een billboard langs de snelweg zou willen zetten vanaf 26:56
[27:55] Wil je weten wanneer Dorkas echt gevallen is en hoe hij hiermee om is gegaan? Luister vanaf 27:55.
[29:43] Stelling: je kunt alleen groeien door hard te falen. Spoel door naar minuut 29:43.
[31:15] Een scoop! Dorkas onthult de laatste innovatie van het innovatie team van Rabobank op 31:15.

Mede mogelijk gemaakt door