Hans Scheffer (Helloprint) knokte voor behoud van zijn mensen
De omzet van Helloprint groeit jarenlang met dubbele cijfers. Totdat in het vroege voorjaar van 2020 de coronacrisis om de hoek komt kijken en het bedrijf plotseling in zwaar weer terecht komt.
In de boardroom van BNR gaat Rens de Jong in gesprek met Hans Scheffer, de CEO van Helloprint. Via dit platform kunnen bedrijven en consumenten uit heel Europa bedrukte producten bestellen, van flyers tot folder, bekers en kleding. In 2019 stoot het Rotterdamse bedrijf door de magische omzetgrens van 50 miljoen euro. Maar dan ineens is daar de coronacrisis, die de bedrijfsvoering volledig op z'n kop zet.
Welke moeilijke beslissingen moest hij de afgelopen maanden nemen? Waarom botste hij zo hevig met een aantal aandeelhouders? En hoe is zijn manier van leiding geven tijdens de crisis veranderd? Je hoort het in deze eerste aflevering van Crisis de Baas, over leiderschap in turbulente tijden.
Over deze podcast
Wat als je business ineens stilvalt en je geen idee hebt waar het heen gaat? In de 12-delige radioserie Crisis de Baas vertellen CEO's, directeuren en ondernemers hoe zij wendbaar blijven en omgaan met de gevolgen van de coronacrisis.

Crisis de Baas
Zo dealen inspirerende leiders met de coronacrisis en houden ze hun organisatie, hun medewerkers en zichzelf weerbaar en wendbaar.