
Dé Klantenpodcast
Dé podcast over eigentijdse klantgerichtheid met elke aflevering praktische tips, verfrissende inzichten en praktijkvoorbeelden die je helpen om de verwachtingen van jouw klanten te overtreffen. Met Danielle de Jonge
Dé podcast over eigentijdse klantgerichtheid met elke aflevering praktische tips, verfrissende inzichten en praktijkvoorbeelden die je helpen om de verwachtingen van jouw klanten te overtreffen. Met Danielle de Jonge
Na talloze online netwerkbijeenkomsten kun je eindelijk weer naar live lunches, seminars en andere gelegenheden. Om nieuwe mensen te leren kennen, de banden met bestaande zakenrelaties aan te halen of frisse inspiratie op te doen. Podcasthost Daniëlle de Jonge spreekt in deze aflevering met netwerkexpert Judith Smits over de meest voorkomende netwerkdrempels:
Klantenservice kent vele service. Om eens wat te noemen: telefonisch, chat, chatbots, website, reviews, whatsapp, e-mail en social media. Waar kies je voor en wat vooral niet? En als je klantenservice dan goed inricht, hoe zorg je er dan voor dat het geen kostenpost is maar juist opbrengsten levert? In deze aflevering van Dé Klantenpodcast spreekt podcasthost Daniëlle de Jonge met Marije Sluis, gespecialiseerd in customer experience bij servicecenters. Zij hebben het onder andere over:
Hoe kan het nieuwe belletje op LinkedIn-profielen je helpen met relatiebeheer? Waarom maakt de paarse cirkel jouw profiel nóg aantrekkelijker? En op welke manier spreek je – letterlijk – jouw LinkedIn-connecties meer aan?
Slimme aanpassingen die de kwaliteit van jouw offertes flink omhoog brengen: wie wil dat nou niet?! Podcasthost Daniëlle de Jonge spreekt in deze aflevering van Dé Klantenpodcast met Saskia Kerkhof – specialist in neuropsychologie in offertes.
Klanten verleiden of misleiden. De scheidslijn is soms heel dun! En misleiden gebeurt zeker niet altijd expres. Integendeel.
Wat voor gevoel geef jij klanten in een gesprek? Hoe belangrijk is wat je juist níet zegt? Wat maakt dat je krijgt wat je wilt? Remco Claassen gaat in deze aflevering van Dé Klantenpodcast in gesprek met host Daniëlle de Jonge over het beïnvloeden van klanten met Verbaal Meesterschap.
Kleine dingen met een groot effect: bromvliegen. Als je ze eenmaal herkent zie je ze overal! Sommige wil je graag vermijden, andere omarm je met vol enthousiasme. Podcasthost Daniëlle de Jonge spreekt met Eva van den Broek en Tim den Heijer, auteurs van de bestseller Het Bromvliegeffect.
Wat kun je doen om klanten echt te begrijpen, zodat je nóg klantgerichter wordt? Hoe gedragen klanten zich als ze niet met jou in contact zijn, zodat je weet welke plek jouw product of dienst inneemt in hun leven? En welke vragen wil je zeker aan klanten stellen, zodat je jouw commerciële proces kunt verbeteren?
Wat hebben de professoren Daniel Kahneman, Brian Jeffrey Fogg en Robert Cialdini met elkaar gemeen? Ze zijn alle drie gespecialiseerd in het – zeer effectief en ethisch – beïnvloeden van gedrag. En precies dat kan je helpen om jouw klanten nóg meer te overtuigen om voor jou en jouw bedrijf te kiezen.
Creativiteit helpt je om klantgerichter te zijn! Maar hoe ben je creatief? Het goede nieuws is: iedereen kan die creativiteit aanboren! Er liggen eindeloos veel innovatieve en vernieuwende ideeën voor het oprapen, alleen zijn we vaak niet in staat om ze te zien.
Eén op de drie Nederlandse werknemers heeft te maken met agressie op de werkvloer door klanten, burgers of patiënten. Eén op de drie, een ongekend groot aantal mensen dus. Soms is die agressie verbaal – er wordt nogal eens flink gescholden. Veel en veel vaker is het psychisch door intimidatie – denk: als jij niet doet wat ik wil dan …. haal ik jouw kinderen wel even uit school / moeten we het er na werktijd maar eens over hebben / kun jij je baantje wel gedag zeggen. En ook fysiek geweld komt helaas voor.
Met vijf quick wins schrijf je voortaan boeiende teksten voor offertes, e-mails, verslagen, campagnes en social media posts. Van die teksten waar klanten enthousiast van worden, zichzelf in herkennen én waardoor ze graag zaken met je willen – blijven – doen. In deze aflevering van Dé Klantenpodcast spreekt podcasthost en klantgerichtheidsexpert Daniëlle de Jonge met Eefje Gerits, allround communicatieadviseur en schrijfcoach.
Wie Steven van Belleghem kent wéét dat hij ontzettend veel kennis heeft van de toekomst van technologie en klantgerichtheid. In eerdere podcasts deed hij al tal van tips uit de doeken. Deze aflevering staat in het teken van drie technologische ontwikkelingen die veel impact gaan hebben op klantgerichtheid. Toekomstmuziek? Nou, het is maar hoe je het bekijkt. Want het is van belang om nu al kansen en bedreigingen te zien en waar het kan in te spelen op zaken die voor jouw bedrijf en jouw klanten relevant zijn. En dat zijn er al heel wat.
Een podcast mét livemuziek! En niet voor niks, want muziek is emotie en beleving. Voor jou én voor jouw klanten, iets wat je dus uitstekend kunt inzetten voor klantgerichtheid. Over dat onderwerp praat klantgerichtheidsexpert en podcasthost Daniëlle de Jonge met muzikaal spreker Nicolaas Duin.
Grofweg heb je twee opties: of je gaat voor de transactie of voor de relatie in het zakenleven. Klantgerichtheidsexpert en podcasthost Daniëlle de Jonge spreekt hierover in deze aflevering van Dé Klantenpodcast met Richard van Kray, De KlantBetekenaar. Het gedachtegoed van hen beide verklapt de koers van het gesprek al: focus op de relatie is vele malen meer waard en maakt het makkelijk om je zakelijke doelen te bereiken.