De klantenservice als profit center

Klantenservice kent vele service. Om eens wat te noemen: telefonisch, chat, chatbots, website, reviews, whatsapp, e-mail en social media. Waar kies je voor en wat vooral niet? En als je klantenservice dan goed inricht, hoe zorg je er dan voor dat het geen kostenpost is maar juist opbrengsten levert? In deze aflevering van Dé Klantenpodcast spreekt podcasthost Daniëlle de Jonge met Marije Sluis, gespecialiseerd in customer experience bij servicecenters. Zij hebben het onder andere over:

Agressieve klanten voorkomen én stoppen

Eén op de drie Nederlandse werknemers heeft te maken met agressie op de werkvloer door klanten, burgers of patiënten. Eén op de drie, een ongekend groot aantal mensen dus. Soms is die agressie verbaal – er wordt nogal eens flink gescholden. Veel en veel vaker is het psychisch door intimidatie – denk: als jij niet doet wat ik wil dan …. haal ik jouw kinderen wel even uit school / moeten we het er na werktijd maar eens over hebben / kun jij je baantje wel gedag zeggen. En ook fysiek geweld komt helaas voor.

Drie klantgerichte tech-ontwikkelingen om op in te spelen

Wie Steven van Belleghem kent wéét dat hij ontzettend veel kennis heeft van de toekomst van technologie en klantgerichtheid. In eerdere podcasts deed hij al tal van tips uit de doeken. Deze aflevering staat in het teken van drie technologische ontwikkelingen die veel impact gaan hebben op klantgerichtheid. Toekomstmuziek? Nou, het is maar hoe je het bekijkt. Want het is van belang om nu al kansen en bedreigingen te zien en waar het kan in te spelen op zaken die voor jouw bedrijf en jouw klanten relevant zijn. En dat zijn er al heel wat.