Zomerspecial | Free publicity voor jou als expert
Zomergast in deze special van Dé Klantenpodcast is Janneke van Heugten, oprichter van mediaplatform VIDM en uitgeroepen tot een van de 10 jonge communicatietoppers die de toekomst van het communicatievak bepalen. Met haar spreek ik over het belang van media-aandacht als het gaat om vinden en houden van klanten, het opbouwen van een netwerk met journalisten en valkuilen om te voorkomen. Veel handige tips die je in deze zomerse ‘komkommermaanden’ alvast kunt oppakken!
Te gast
Janneke van Heugten is oprichter en eigenaar van mediaplatform VIDM (Vaker In De Media). Het platform maakt het laagdrempelig voor de journalist om in contact te treden met een bredere diversiteit aan potentiële interviewkandidaten. En het verlaagt de drempel voor deskundigen om in contact te treden met journalisten.
Oprichter Janneke van Heugten startte haar loopbaan op de persafdeling van Amnesty International (Sydney). In 2007 zette zij het eerste publiciteitsbureau voor vrouwelijke ondernemers in Nederland op. Sinds 2008 zet zij zich met Mediaplatform VIDM in om meer verschillende deskundige aan gratis media-aandacht te helpen. Daarnaast heeft Janneke van Heugten bijgedragen aan meerdere onderzoeken naar de aanwezigheid van mannen en vrouwen in de media en publiceert ze hier over. Ze is initiatiefnemer en medeorganisator van de jaarlijkse Vrouw in de Media Awards. Volgens Communicatieonline (2018) is Van Heugten een van de 10 jonge communicatietoppers die de toekomst van het communicatievak bepalen.
Wil je inhoudelijke tips van journalisten en redacteuren? Schuif elke dinsdag – gratis – aan bij digitale MediaLunch
Abonneren
De Klantenpodcast verschijnt elke week bij bnr.nl/deklantenpodcast, en is ook te beluisteren via de BNR App, Spotify en Apple Podcast.

Dé Klantenpodcast
Dé podcast over eigentijdse klantgerichtheid met elke aflevering praktische tips, verfrissende inzichten en praktijkvoorbeelden die je helpen om de verwachtingen van jouw klanten te overtreffen. Met Danielle de Jonge