Zomerspecial | Klantgerichtheid hoeft niet oprecht te zijn
Over de aflevering

Te gast
Niek van den Adel is een veelgevraagd spreker over de thema’s veerkracht, klantgerichtheid en leiderschap. Hij schreef de bestseller ‘Crash’, recent verscheen zijn boek ‘De Lamme leidt de Blinde’. Hij heeft een heldere mening over klantgericht zakendoen: 'Klantgerichtheid… we kunnen het hebben over hoe we een organisatie creëren met customer excellence, hostmanship, de 9+ NPS. We kunnen het zo ingewikkeld maken als we willen, maar laten we maar eens beginnen bij de basis. Aardig zijn tegen elkaar, moeilijker dan dat hoeft het eigenlijk niet te zijn. Klantgerichtheid, ook wel gastvrijheid genoemd, is van enorm belang voor elke organisatie. Het maakt eigenlijk niet eens uit in welke branche je actief bent.'
Lees ook | Back to Business | Vakantie aan de Costa Holanda
Niek doet niets anders dan metaforen en verhalen vertellen, over leuke medewerkers, over super-dienstverleners, over terug naar de bedoeling en rare situaties op de werkvloer. Over oprecht aandacht geven, over de utopie van gastvrijheid, over lachen en over huilen. Over geluk zit niet in je benen, over omgang met de bezoeker en jouw collega.
Luister terug | Dé klantenpodcast | Bedrijven schrikken klanten af met hun naam
Zijn persoonlijke verhaal? Als het niet gaat zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat. In 2010 verandert er door zijn ongeluk veel. Niek heeft dankzij zijn dwarslaesie geleerd dat mensen zijn dag leuk maken. Elke dag weer begint met veel pijn. Of het nou fysieke pijn is, mentale pijn of organisatiepijn, dat maakt niet uit. Leuk is het niet, maar je kunt ermee dealen als je daarvoor kiest.
Abonneren
De Klantenpodcast verschijnt elke week bij bnr.nl/deklantenpodcast, en is ook te beluisteren via de BNR App, Spotify en Apple Podcast.