Bedrijven focussen te veel op transactie en te weinig op emotie
Speel de aflevering afOf luister via BNR app Spotify Apple Podcasts
Over de aflevering
In deze aflevering van Dé Klantenpodcast geven klantgerichtheidsexperts Daniëlle de Jonge en Steven van Belleghem je tal van voorbeelden en tips over empathische kwaliteiten in het zakendoen. Doen waar klanten écht blij van worden, je klanten er bij betrekken zodat je zeker weet dat zij enthousiast zijn en het afstemmen van aanbod en communicatie op de beleving die klanten zoeken.
De transactionele klantrelatie: waar moet een knop op de website en hoe verkorten we de wachtrij? De emotionele klantrelatie: hoe voeg ik kwaliteit toe aan het leven van klanten en wat maakt dat ze trots zijn op onze diensten of producten. Wie kiest voor toekomstbesteding zakendoen richt zich beter op de emotionele aspecten dan louter het transactionele. De customer journey is leuk, de life journey is vele malen belangrijker! Die bindt klanten op veel krachtiger wijze en zorgt voor een jarenlange, trouwe relatie.
Hosts
Daniëlle de Jonge is veelgevraagd spreker, trainer en auteur van de bestsellers ‘Verleid de klant’, ‘Human2Human: de nieuwe klantrelatie’ en ‘Extreem klantgericht’. Zij helpt bedrijven om zakelijk onweerstaanbaar aantrekkelijk te zijn. Daniëlle is de vaste host van Dé Klantenpodcast.
LinkedIn: www.linkedin.com/in/danielledejonge
Steven van Belleghem is spreker, ondernemer en academicus. Hij schreef onder meer de bestseller ‘Customers the day after tomorrow’ en ‘The offer you can’t refuse’. Zijn belangrijkste expertise is de toekomst van klantgerichtheid. De combinatie tussen klantgericht denken, de nieuwste technologieën en de menselijke maat is het leidende principe in Steven's verhalen. Op YouTube publiceert hij tal van inspirerende video’s over zijn expertise.
Linkedin: https://www.linkedin.com/in/stevenvanbelleghem/
Abonneren
De Klantenpodcast verschijnt elke week bij bnr.nl/deklantenpodcast, en is ook te beluisteren via de BNR App, Spotify en Apple Podcast.