Customer journey: aan de tekentafel met de klant
Speel de aflevering afOf luister via BNR app Spotify Apple Podcasts
Over de aflevering
Hoe beter de klantreis, hoe makkelijk je nieuwe klanten aantrekt en bestaande weet te behouden. Ieder zichzelf serieus nemend bedrijf is daarom op een of andere manier bezig met de customer journey. Zo’n klantreis die past bij de strategische doelstellingen van de organisatie, klanten meeneemt in een vormgegeven beleving en bijdraagt aan het commerciële succes. In deze aflevering praat podcasthost en klantgerichtheidsexpert Daniëlle de Jonge met Kees Kerkvliet, een outside-in denker met als doel Nederland elke dag een stukje klantgerichter te maken.
Ze hebben het onder meer over:
•Hoe is het om bij jou klant te zijn?
•Wie betrek je bij het ontwerpen van klantbeleving?
•Wat zijn ludieke manieren om het proces in beeld te brengen?
•Welke interactiepunten zijn er en wat betekenen die voor klanten?
•In hoeverre maken verbeteringen daadwerkelijk impact?
Een gesprek met tips voor wie de customer journey weer eens met frisse blik gaat bekijken.
Extra tips
Meer tips over hoe je klanten betrekt bij jouw commerciële proces? Luister dan deze afleveringen van Dé Klantenpodcast:
•Door klanttevredenheidsonderzoeken daalt de klanttevredenheid
•Wat bedrijven kunnen leren van Cliniclowns
•Laat klanten jouw verkoopstrategie bepalen
Meer inspiratie? Vraag de gratis mini-masterclass ‘Onderscheidende klantgerichtheid’ aan.
Host en co-host
Daniëlle de Jonge is expert in eigentijdse klantgerichtheid en commerciële slagkracht. Ze is veelgevraagd spreker, trainer en auteur van de bestsellers ‘Verleid de klant’, ‘Human2Human: de nieuwe klantrelatie’ en ‘Extreem klantgericht’. Zij helpt bedrijven om zakelijk onweerstaanbaar aantrekkelijk te zijn. Daniëlle is de vaste host van Dé Klantenpodcast.
LinkedIn: www.linkedin.com/in/danielledejonge
Kees Kerkvliet is directeur eigenaar van het klantbelevingsbureau TOTE-M (https://www.tote-m.com/) . Hij is een echte outside-in denker en springt vol passie uit zijn bed om Nederland iedere dag een stukje klantgerichter te maken. Met TOTE-M is hij de grondlegger van Customer Journeys in Nederland en daarom deelt hij graag zijn ervaring die hij met zijn collega’s eeft opgedaan in meer dan 300 Journeys van zowel BtoB als BtoC, van commerciële dienstverlening tot Not for Profit. Daarnaast is Kees een veelgevraagd spreker en als kerndocent actief bij Business School Beeckestijn in diverse leergangen op het gebied van klantbeleving.
LinkedIn: https://www.linkedin.com/in/keeskerkvliet/
Connect met Dé Klantenpodcast
Heb je vragen of input? Neem dan contact op met podcasthost Daniëlle de Jonge via mail, LinkedIn, Twitter of Instagram. Abonneren op deze podcast kan via bnr.nl/deklantenpodcast