Webwinkels maken nog altijd verlies - profiteer ervan
Speel de aflevering afOf luister via BNR app Spotify Apple Podcasts
Over de aflevering
De overheid reageerde wel heel traag op de economische crisis van 2008. Maatregelen kwamen pas toen het herstel al had in gezet. Na 25 jaar maken de meeste webwinkels nog altijd verlies - blijft ook zo. En bedrijven zijn steeds terughoudender met de aanleg van zonnepanelen op het dak door dure verzekeringen.
0:35 Crisismaatregelen - met Victor de Kok, BNR
De overheid was erg traag met herstelplannen voor de crisis, blijkt uit onderzoek in opdracht van het ministerie van Sociale Zaken. De crisis begon in 2008, maar de overheid kwam pas in beweging na een tweede dip in 2012. De maatregelen kwamen het jaar daarop, toen het herstel al had ingezet.
- Kabinet traag bij bestrijding crisis 2013
4:58 Webwinkels - met Lisa van der Velden, FD
Voorlopig lijden veel webshops nog verlies, zegt Wijnand Jongen, directeur van Thuiswinkel.org. Maar er is bij de webwinkels wel iets veranderd in de afgelopen 25 jaar. Toen werd gedacht: die winst komt wel een keer, het gaat om marktaandeel. Nu is iedereen zich ervan bewust dat die strategie eindig is.
- Een kwarteeuw webwinkelen, een kwarteeuw verliezen
Ook over webwinkels:
- Opinie | Bruno Verdam en Lotfy Hassan, deelnemers aan de Nationale DenkTank: Maak webwinkels ook toegankelijk voor mensen met een beperking
11:44 Zonnedaken - met Carel Grol, FD
Bedrijven worden terughoudender in het plaatsen van zonnepanelen op het dak. De verzekeringspremie voor zonnedaken is zo hard gestegen dat ze vaak niet meer rendabel zijn. Die premies moesten omhoog, omdat er vaker brand uitbreekt, zeggen de verzekeraars.
- Aanleg van zonnedaken stokt door stijgende verzekeringspremies
- Zonnepanelen doen verzekeringspremies stijgen
Ook over duurzame energie: