Facebook als geldpers voor de wetenschap
Thijs Roes werkt meestal als wetenschapsjournalist maar om de schoorsteen iets beter te laten roken, organiseerde hij in 2020 ook een conferentie. Het was coronatijd dus moest het online. Zo leerde hij een aantal wijze lessen, waarvan er één was: je kunt niet om Facebook heen. Adverteren op Facebook heeft zo goed als gegarandeerd resultaat, zo zeker dat je bijna op voorhand kunt uitrekenen wat je in tickets verdient met een aan Facebook-advertenties bestede euro.
Overigens leiden we de podcast in met een gesprek over het onderwerp van de bewuste conferentie: wetenschappelijk onderzoek naar psychedelica zoals LSD, psilocybine en MDMA oftewel ecstasy.
Gast
Links
De conferentie: icpr2020.net van stichtingopen.nl
Thijs is wetenschapsjournalist
Eerder in De Technoloog: volgens STER-directeur Frank Volmer werkt personaliseren juist niet
Video
Hosts
Herbert Blankesteijn en Ben van der Burg

De Technoloog
Herbert Blankesteijn en Ben van der Burg in gesprek met spraakmakende experts over technologische ontwikkelingen en de impact op onze samenleving.