
Film & Reclame
De wekelijkse rubriek over film, video en reclame. Met Ruben Cusell van WeFilm, elke maandag rond 13:23 in Zakendoen.
De wekelijkse rubriek over film, video en reclame. Met Ruben Cusell van WeFilm, elke maandag rond 13:23 in Zakendoen.
Waar enkele jaren geleden Forum voor Democratie nog een van de weinige partijen was die het deden, doen nu alle politieke partijen aan het gericht verspreiden van politieke boodschappen.
We krijgen ze allemaal wel eens binnen: spammail met de meest fantastische aanbiedingen. Maar links en rechts poppen er steeds meer ludieke vondsten op om deze scammers lik op stuk te geven
Clubhouse, een nieuw social medium, lijkt plots snel in populariteit te groeien. Biedt dat nieuwe kansen voor merken?
Het grootste sporttoernooi van Amerika vond in de nacht van zondag op maandag plaats: de Super Bowl. Met zo’n 150 miljoen wereldwijde kijkers is het naast het grootste sportevenement ook het grootste marketingevenement op het gebied van reclame.
‘Ben je Bob, zeg het hardop’ met die slogan wil de overheid al 25 jaar duidelijk maken dat je niet dronken achter het stuur moet kruipen. Terecht, want er zijn jaarlijks nog steeds tientallen verkeersongevallen te wijten aan overmatig alcoholgebruik.
Door de coronapandemie wordt wereldwijd de reguliere zorg uitgesteld. In het Verenigd Koninkrijk is zorgorganisatie Macmillan Cancer Support daarom een campagne gestart om geld in te zamelen.
Begin januari stond er een confronterend artikel in het NRC. Filmproducer Nathalie Toisuta kwam tot de ontdekking dat in de afgelopen dertig jaar film en series in Nederland er maar acht hoofdrollen zijn geweest voor mensen met een migratieachtergrond.
Biermerk Amstel is terug met een campagne en grijpt terug op een succesformule uit het verleden. In de campagne staan drie vrienden centraal, net zoals een oudere campagne die Amstel lange tijd verspreidde.
De vaccinaties komen eraan, en de Rijksoverheid bereidt de Nederlanders daarop voor. Eerste schot voor de communicatieboeg is het radiospotje. 'In december zijn ze al voorzichtig begonnen', zegt Ruben Cusell van Wefilm in de wekelijkse rubriek over reclame, film en creativiteit.
Terugkijken op 2020 of vooruit kijken naar 2021. Een interessant en relevant moment om op in te haken als merk. We praten erover met Ruben Cusell van Wefilm in de wekelijkse rubriek over film, reclame en creativiteit.
'Deze Dranquilo alcoholcampagne van de Rijksoverheid wijst niet maar is een luchtig hulpstuk voor mensen die minder willen drinken'
Netflix maakte gisteren bekend dat het een remake van de Australische tv-serie Heartbreak High gaat maken, samen met de Nederlandse producent NewBe. 'Dit is een prestatie van formaat zoals we die in Nederland alleen kennen van John de Mol', zegt Bas Welling van Wefilm.
Afgelopen werd wederom de top 40 reclamemuziek bekendgemaakt. We praten erover met Ruben Cusell van Wefilm in de wekelijkse rubriek over film, creativiteit en reclame.
Afgelopen vrijdag op de Dag van de Ondernemer domineerde een bijzondere oproep en film op LinkedIn gericht aan alle ondernemers. We praten er vandaag over met Ruben Cusell van Wefilm in zijn wekelijkse rubriek over film, creativiteit en reclame.
In veel landen is het kerstseizoen al begonnen. De vraag is altijd wie er het eerst met een kerstcommercial komt. We praten erover met Ruben Cusell van Wefilm in de wekelijkse rubriek film, reclame en creativiteit.