It's Christmas Time!

Film & Reclame19 nov '19 14:007 minuten
Of luister de podcast via:

Over de aflevering

Warenhuis John Lewis springt er weer uit, vertelt Ruben Cusell van Wefilm. 'Het is een soort sprookje. Elk jaar pakken ze uit. Mensen wachten er echt op.' Het blijft natuurlijk een warenhuis dat winst wil maken, maar intussen heeft John Lewis wel een bepaalde naam en faam hoog te houden, zegt Cusell. 'En dat doen ze met verve.' De commercial wordt als het ware doorgezet naar de winkelvloer, zodat je je ook daar in een sprookje waant.

Vroeg beginnen

Voor de kerstcommercials worden kosten noch moeite gespaard. En dat moet natuurlijk wel worden terugverdiend. Hoe vroeger je daarom begint met de kerstboodschap, des te eerder trekken mensen hun portemonnee.

Nederland

In Nederland zijn het vooral de supermarkten die zich op het kerstgevoel storten, in eerste instantie met het oog op het kerstdiner. Maar ook een partij als Bol.com zou er volgens Cusell natuurlijk goed op kunnen inspelen.

| Rubriek : Film & Reclame