Kerstcommercials niet echt vernieuwend

Film & Reclame17 dec '19 14:187 minuten
Of luister de podcast via:

Over de aflevering

Wat opvalt is dat het allemaal lieve mooie filmpjes zijn, zegt Cusell, maar supervernieuwend, nou nee. In de meeste zit ook niet echt een boodschap die wat verder gaat dan alleen het echte kerstgevoel. Alleen Coca-Cola heeft onder de kerstman een boodschap verborgen die eigenlijk gaat over de angst voor vreemdelingen. 'De kerstman is natuurlijk ook iemand die de grens overgaat en je huis binnensluipt.' De boodschap luidt kort gezegd: 'Iedereen hoort erbij'.

| Rubriek : Film & Reclame

Supermarkten

De supermarkten hebben traditiegetrouw weer flink uitgepakt. Vooral Albert Heijn en Jumbo zitten erg op de herkenbare gezichten. Jumbo komt al jaren met hetzelfde gezin en Albert Heijn heeft de nieuwe supermarktmanager Ilse geïntroduceerd, ook met gezin. Plus heeft een opvallende, wat duistere reclame, waar consumenten niet echt een kerstgevoel bij hebben. Lidl zit heel erg op product en Bol.com op de kleine geintjes. Maar, zegt Cusell, als je het vergelijkt met het buitenland, is er niet één die er echt uitspringt.

Alles over de wereld van film, video & reclame
Alles over de wereld van film, video & reclame