De 'Virtual Influencer' breekt door
Als je het over video, film en reclame hebt, dan heb je het al snel over Ruben Cusell van Wefilm. De vorige keer keken we terug op 2019, nu richten we ons vizier op 2020. Het jaar waarin de 'Virtual Influencer' zal doorbreken.
| Rubriek
Film & Reclame
De virtuele influencer zal dit jaar steeds vaker onderwerp van gesprek zijn, is de verwachting van Cusell. 'Je hebt al een aantal grootheden met miljoenen volgers op Instagram, die letterlijk niet bestaan. Je hebt bijvoorbeeld ook in de voetbalgame FIFA 'bekendheden' die in het echt niet bestaan, maar wel in die digitale wereld.' Ook modemerk Calvin Klein heeft zich al gewroet in de wereld van virtual influencers: 'Ze hebben een filmpje gemaakt met Bella Hadid, het topmodel, en Lil Miquela, wat dan een virtual influencer is met miljoenen volgers', legt Cusell uit.

Film & Reclame
De wekelijkse rubriek over film, video en reclame. Met Ruben Cusell van WeFilm, elke maandag rond 13:23 in Zakendoen.