Ook commercials worden m/v

Film & Reclame25 feb 20206 minuten
Of luister de podcast via:

Over de aflevering

Beau van Assem van Wefilm komt meteen met een voorbeeld. Zaterdag komt Zeeman met een genderneutrale lijn, de 'Zeemens'. Ook de HEMA kwam met een dergelijk aanbod, waarbij de jongens- en meisjeslabels als het ware uit de kleding werden geknipt. Dat soort acties zorgen altijd voor de nodige reacties en het oplaaien van de discussie over of dat nou allemaal nodig is.

SIRE

Zo lanceerde SIRE in 2017 een campagne onder de naam 'Laat jij jouw jongen wel genoeg jongen zijn?' Aan de andere kant, zegt Van Assem, zien we dat een merk als Always een campagne begon die zich juist heel erg op het vrouwzijn richt.

We zien dus niet alleen campagnes die voor genderneutraalheid zijn, maar ook campagnes die zich juist op de afzonderlijke genders richten.

Alles over de wereld van film, video & reclame
Alles over de wereld van film, video & reclame