BNR Nieuwsradio
Nieuws
Programma's
Programmagids AEX Factor BNR BREEKT Beter Beurswatch BNR's Big Five BNR Doorpakkers BNR Slimme Koppen BNR Sportzaken Boekestijn en De Wijk BNR In de Middag BNR Mobility Bouwmeesters Crisis de Baas De BNR Techniektour Dutch Podcast Top 20 De Nationale Autoshow De Eeuw van mijn Dochters De Ochtendspits De Wereld Digitaal Ondernemersdesk The Friday Move The Green Quest Werkverkenners Zakendoen
Podcasts
Alle podcasts Brand Stories Columns Amerika Podcast Cryptocast Newsroom Den Haag BNR Perestrojkast De Weg naar een Vaccin De Ben Tiggelaar Podcast De Strateeg De Technoloog Italië Podcast Met Afvallen en Opstaan Newsroom Petrolheads Vraag het Gommers Baanbrekende Businessmodellen China Podcast Eenmaal andermaal EuropaMania Goede Reispodcast Onderzoeksraad der dingen Ongekend in Vredestijd Space Cowboys Spitsbrekers Tech Update De Klantenpodcast Tinbergen en de economie van morgen Wetenschap Vandaag Werkprofessor Wij in de toekomst Column Corné van Zeijl Sportzaken Stop! De podcast ZZP Café
Gemist
Brand Stories
Nieuwsbrief
SMART Radio
Podcast Awards
BNR App
Adverteren
Adverteren BNR podcast
Frequenties
Over BNR
Contact
Meer
Nieuws
Programma's
Programmagids AEX Factor BNR BREEKT Beter Beurswatch BNR's Big Five BNR Doorpakkers BNR Slimme Koppen BNR Sportzaken Boekestijn en De Wijk BNR In de Middag BNR Mobility Bouwmeesters Crisis de Baas De BNR Techniektour Dutch Podcast Top 20 De Nationale Autoshow De Eeuw van mijn Dochters De Ochtendspits De Wereld Digitaal Ondernemersdesk The Friday Move The Green Quest Werkverkenners Zakendoen
Podcasts
Alle podcasts Brand Stories Columns Amerika Podcast Cryptocast Newsroom Den Haag BNR Perestrojkast De Weg naar een Vaccin De Ben Tiggelaar Podcast De Strateeg De Technoloog Italië Podcast Met Afvallen en Opstaan Newsroom Petrolheads Vraag het Gommers Baanbrekende Businessmodellen China Podcast Eenmaal andermaal EuropaMania Goede Reispodcast Onderzoeksraad der dingen Ongekend in Vredestijd Space Cowboys Spitsbrekers Tech Update De Klantenpodcast Tinbergen en de economie van morgen Wetenschap Vandaag Werkprofessor Wij in de toekomst Column Corné van Zeijl Sportzaken Stop! De podcast ZZP Café
Gemist
Brand Stories
Nieuwsbrief
SMART Radio
Podcast Awards
BNR App
Adverteren
Adverteren BNR podcast
Frequenties
Over BNR
Contact
BNR Nieuwsradio
Nieuws
Programma's
Programmagids AEX Factor BNR BREEKT Beter Beurswatch BNR's Big Five BNR Doorpakkers BNR Slimme Koppen BNR Sportzaken Boekestijn en De Wijk BNR In de Middag BNR Mobility Bouwmeesters Crisis de Baas De BNR Techniektour Dutch Podcast Top 20 De Nationale Autoshow De Eeuw van mijn Dochters De Ochtendspits De Wereld Digitaal Ondernemersdesk The Friday Move The Green Quest Werkverkenners Zakendoen
Podcasts
Alle podcasts Brand Stories Columns Amerika Podcast Cryptocast Newsroom Den Haag BNR Perestrojkast De Weg naar een Vaccin De Ben Tiggelaar Podcast De Strateeg De Technoloog Italië Podcast Met Afvallen en Opstaan Newsroom Petrolheads Vraag het Gommers Baanbrekende Businessmodellen China Podcast Eenmaal andermaal EuropaMania Goede Reispodcast Onderzoeksraad der dingen Ongekend in Vredestijd Space Cowboys Spitsbrekers Tech Update De Klantenpodcast Tinbergen en de economie van morgen Wetenschap Vandaag Werkprofessor Wij in de toekomst Column Corné van Zeijl Sportzaken Stop! De podcast ZZP Café
Gemist
Brand Stories
Nieuwsbrief
SMART Radio
Podcast Awards
BNR App
Adverteren
Adverteren BNR podcast
Frequenties
Over BNR
Contact
Film & Reclame

Merken moeten nu hun maatschappelijke waarde laten zien

  • BNR Webredactie
dinsdag 7 april 2020, 14:15 Update: dinsdag 21 april 2020, 13:53

Ook in crisistijden moeten bedrijven bouwen aan hun merk. Sterker nog, het kan je zelfs helpen bij groei, zegt Ruben Cusell van Wefilm.

Merken moeten nu hun maatschappelijke waarde laten zien

Er is juist in deze tijd veel behoefte aan communicatie, zegt Cusell. Maar het maken van films is niet makkelijk, simpelweg al omdat je niet met veel mensen op een set kunt staan. Wefilm maakt nu gebruik van het eigen collectief van regisseurs, die allemaal in of rondom het huis werken en beschikken over hun eigen apparatuur.

Facebook

Er zijn ook nu campagnes gemaakt. Kijk naar het filmpje van Facebook, met als take out 'We're never lost if we can find each other'. Het initiatief helpt om vraag en aanbod van mensen bij elkaar te brengen. 'Een prachtige, poëtische vertelling, die bij mij wel echt binnenkwam.' Dat sluit aan bij eerder onderzoek, waaruit bleek dat 93 procent van de mensen vindt dat merken op dit moment moeten opstaan en moeten helpen.

Geen commerciële slag slaan

Op de vraag of je als merk nu juist op de crisis moet inspringen, heeft Cusell een duidelijk antwoord. Je moet er geen commerciële slag uit willen slaan, zegt hij, maar je kunt wel goed nadenken over de waarde die je als merk hebt in de maatschappij.

Blijven bouwen

Daarnaast zeggen trendwatchers dat je juist nu als merk goed moet nadenken over en bouwen aan je purpose. Ze zagen dat alle merken die tijdens een recessie niet hebben stilgezeten, maar op en of andere manier zijn gaan bouwen aan hun merk, exponentieel uitgroeiden op het moment dat de markt weer aantrok.

Lees ook | Liveblog Coronavirus

Alles over de wereld van film, video & reclame
Alles over de wereld van film, video & reclame

Film & Reclame
Film & Reclame

Film & Reclame

De wekelijkse rubriek over film, video en reclame. Met Ruben Cusell van WeFilm, elke maandag rond 13:23 in Zakendoen.

BNR app iTunes Spotify RSS
EconomieFilmsReclameRuben Cusell
Deel dit artikel:

Aanbevolen podcasts

Het miljardairs-tijdperk

Opinie | Grootschalig met geld smijten

Opinie | Inflatiehobbel

Volg de discussie via Facebook of Twitter

Doe mee aan de discussie op onze Facebookpagina of via Twitter (#bnr).
BNR Facebook BNR Twitter
live-studio-image

Populairste podcasts

Opinie | Grootschalig met geld smijten

Het miljardairs-tijdperk

De nieuwe avonturen van Bram Schot

Poor man's private equity

Alexander Collot d’Escury (Bruynzeel Storage Systems) over de opslag van kunst

BNR Service en Contact
Contact Frequenties BNR Nieuwsbrief Privacy Cookies Cookie-instellingen Algemene voorwaarden
Podcasts
Alle podcasts Expert Podcasts BNR App iTunes Spotify
BNR Kanalen
BNR App BNR Nieuwsbrief Files en Flitsers FD BNR LIVE LIVE Eventsnieuwsbrief
Volg BNR
Linkedin Twitter Facebook Instagram YouTube RSS
Adverteren
Adverteren op BNR Adverteren op FD Adverteren BNR podcast Vacature plaatsen op BNR Vacatures FD Mediagroep
Carrière
Werken bij BNR Stages
FD Mediagroep
FD Company.info Energeia ESB.nu Pensioen Pro De Jurist Fondsnieuws Springest FDMG.nl
Programmering
Programmagids
Disclaimer
Disclaimer
Download on the App Store Android App on Google Play