Crisis is ultieme stresstest voor merken
Over de aflevering
Als het gaat om je maatschappelijke relevantie, is deze crisis voor merken eigenlijk een ultieme stresstest, zegt Ruben Cusell van Wefilm. Doordat de kernwaarde van bedrijven in deze crisistijd zo blootgelegd wordt, zie je dat die relevantie allang niet meer alleen een marketinginstrument is en dat C-Level, de top van bedrijven, er zich mee gaat bemoeien.
Geen held willen zijn
Daardoor ga je hele interessante samenwerkingen zien tussen concurrenten die elkaar normaal gesproken het licht in de ogen niet gunnen. Cusell: 'Om daadwerkelijk het maatschappelijk belang te zien, moet je jezelf soms durven en kunnen wegcijferen, moet je niet zelf de held willen zijn, maar soms de handen ineenslaan.'
Apple en Google
Als voorbeeld noemt Cusell Apple en Google. Normaal gesproken flinke concurrenten, maar nu werken ze samen om met een nieuw soort bluetooth te proberen de verspreiding van corona tegen te gaan. De bouwmarkten zijn gaan samenwerken om hun publiek te spreiden. En vrijwel alle brouwerijen hebben zich verenigd in het initiatief 'Help de horeca'.
| Rubriek : Film & Reclame
Lees ook | Liveblog Coronavirus
