Minder reclame op de publieke omroep
Afgelopen week kwam minister Arie Slob met een nieuw plan voor minder reclame op de publieke omroep. We praten er vandaag over met Ruben Cusell van Wefilm.
Door minder afhankelijkheid van de merken, krijg je meer vrijheid om te programmeren. Een mening die het plan van Arie Slob onderschrijft. 'Maar er is een segment merken die last zouden kunnen hebben van een schaarste, waardoor tarieven op de commerciële omroep opgehoogd gaan worden. Daar tref je de iets kleinere adverteerder mee. Wat interessant is, is dat je als merk meer als publisher gaat moeten denken. Dan ga je misschien krijgen dat merken meer gaan investeren in de content zelf in plaats van in de ruimte om die boodschap uit te sturen.' Daarin kunnen de sociale media een grote rol spelen, volgens Cusell.

Film & Reclame
De wekelijkse rubriek over film, video en reclame. Met Ruben Cusell van WeFilm, elke maandag rond 13:23 in Zakendoen.