De ontdekking van TikTok door Nederlandse merken
TikTok is met inmiddels bijna drieënhalf miljoen gebruikers het hardst groeiende social media platform. Maar het moet nog echt ontdekt worden door Nederlandse merken. We praten er vandaag over met Ruben Cusell van Wefilm.
Gen Z tools geven
In november had TikTok nog een miljoen Nederlandse gebruikers. Inmiddels zijn er zo'n drieënhalf miljoen Nederlandse gebruikers. Die bestaan vooral uit de zogenaamde Gen Z's, iedereen onder de 25 jaar oud, en een kleine groep oudere mensen. 'Het is een broeiplek voor creativiteit. Het voedt de creativiteit veel meer dan alle andere sociale platformen', zegt Ruben Cusell van WeFilm. 'Die Gen Z, die heel graag dingen maken, moet je de tools geven. Het begint te komen dat ook de merken het platform ontdekken, maar dat is nog enigszins braaf. Er wordt nog niet gespeeld met de mogelijkheden die het platform biedt. Als merk moet je de controle uit handen geven aan jongeren om iets met je merk te doen. Dat vinden veel merken spannend.' Taco Bell durfde het in de de Verenigde Staten alvast wel aan.

Film & Reclame
De wekelijkse rubriek over film, video en reclame. Met Ruben Cusell van WeFilm, elke maandag rond 13:23 in Zakendoen.