Hoe Nike de reclamewereld telkens verbaast
Opnieuw kwam Nike met een indrukwekkende reclamecampagne. Volgens Ruben Cusell, van Wefilm, is het zelfs de mooiste, spraakmakende en impactvolle creatieve werk van het jaar.
Cusell beschrijft de reclame: 'Ze hebben ruim 4000 beelden en fragmenten bekeken van verschillende sporten. Ze roepen heel erg op tot unity, we zijn met z'n allen één. Je ziet dat je continue naar een splitscreen zit te kijken en dat de beweging van de discuswerper aan de linkerkant naadloos overgaat in de andere helft van het scherm, in de beweging van een danser die een pirouette maakt. Het zijn twee totaal verschillende sporten en mensen. Ze hebben het zo geëdit waardoor het lijkt alsof je in de ene wereld overgaat in de ander.'
Bekijk de reclamefilm van Nike hieronder.
Megan Rapinoe
Ook is Cusell onder indruk van de boodschap van de reclamefilm. 'De voetbalster Megan Rapinoe, de aanvoerder van het Amerikaanse elftal, is de voice-over. Die staat in Amerika heel erg bekend om haar strijd voor gelijkheid, inclusiviteit en wilde niet bij Trump op de koffie komen toen ze wereldkampioen waren geworden. Dat is een powervrouw met een statement, alles klopt gewoon.

Film & Reclame
De wekelijkse rubriek over film, video en reclame. Met Ruben Cusell van WeFilm, elke maandag rond 13:23 in Zakendoen.