Coca-Cola wil dat we meer open staan
Met een nieuwe campagne wil Coca-Cola iedereen aanmoedigen om 'open te staan als nooit tevoren'. De frisdrankfabrikant wil daarmee vooral focussen op lokale markten. Maar volgens Ruben Cusell, van WeFilm, slaat de multinational de plank lokaal soms flink mis.
De Open Like Never Before-campagne nodigt het publiek uit om deel te nemen. Mensen kunnen elkaar en de wereld vertellen wat hun voornemens zijn en hoe ze in dit 'nieuwe normaal' voortaan meer open willen staan voor anderen. De eerste fase van campagne is te zien op abri’s, trams, steigerdoeken en online display.
Toeristen
In de stad hangen statements, zoals 'Ik zeg nooit meer dat leraren te veel vrije tijd hebben'. In Amsterdam kwam een groot steigerdoek te hangen in De Pijp, met daarop: 'Ik zeg nooit meer: er zijn te veel toeristen in mijn stad.' Dat statement viel bij veel Amsterdammers verkeerd. 'Amsterdam wordt alweer overspoeld met toeristen, en dat is juist iets wat we nu even niet willen', denkt Cusell.
Luister terug | Sport en Geld | Sporters kunnen minder goed hun portretrecht beschermen
Bekijk de reclamefilm van Coca-Cola hieronder.
Luister terug Hoe Nike de reclamewereld telkens verbaast

Film & Reclame
De wekelijkse rubriek over film, video en reclame. Met Ruben Cusell van WeFilm, elke maandag rond 13:23 in Zakendoen.