De doortastendheid van de Bol.com-webcare

Film & Reclame24 aug '20 13:477 minuten
Of luister de podcast via:

Over de aflevering

Het is belangrijk dat Bol.com deze stap heeft genomen, zegt Ruben Cusell van Wefilm. Toch vindt hij het wel een tikkeltje laat. 'Van mij mochten ze deze stap al 5 jaar geleden nemen. Dan was het meer steun geweest. Al is het wel belangrijk dat zij nu laten zien dat alle grote bedrijven dit ook op deze manier moeten doen.' Lof heeft Cusell vooral voor de webcare van het platform. 'Het is ontzettend belangrijk dat ze het doortrekken in de webcare. Wat knap is, is dat ze hun typische Bol.com-scherpte hebben doorgetrokken in de webcare.'

Luister terug | Sport en Geld | Sporters kunnen minder goed hun portretrecht beschermen

Cusell vindt het logisch dat bedrijven zich nu tegen het fenomeen 'Zwarte Piet' uitspreken. 'Het is op dit moment logisch dat je je hiertegen uitspreekt. Ergens vind ik het dan ook apart dat het zo'n groot nieuws is dat ze dit nu doen.' Cusell denkt ook dat bedrijven die zich nu niet uitspreken tegen het karakter, juist voorstander zijn van Zwarte Piet. 'Volgens mij moeten we wel zo eerlijk zijn dat als je niet expliciet zegt dat je tegen bent, je voor Zwarte Piet bent.'

Luister terug Hoe Nike de reclamewereld telkens verbaast