Belgen zetten dode kinderen in tegen dronken automobilisten
‘Ben je Bob, zeg het hardop’ met die slogan wil de overheid al 25 jaar duidelijk maken dat je niet dronken achter het stuur moet kruipen. Terecht, want er zijn jaarlijks nog steeds tientallen verkeersongevallen te wijten aan overmatig alcoholgebruik.
In België willen ze de campagne ook gebruiken, maar dan heftiger. Het Belgisch Verkeersinstituut en de Organisatie van Ouders van Verongelukte Kinderen zetten de BOB-sleutelhanger in, maar dan met de namen van kinderen die door alcomobilisten zijn omgekomen. Automobilisten die met alcohol op betrapt worden krijgen bij de aanhouding dan een sleutelhanger mee met de naam van een omgekomen kind. 'Het is een super heftige campagne', merkt Beau van Assem. producer van WeFilm, op.

Film & Reclame
De wekelijkse rubriek over film, video en reclame. Met Ruben Cusell van WeFilm, elke maandag rond 13:23 in Zakendoen.