In Bedrijf Blijven | Klantgerichter in tijden van coronacrisis
Terwijl de meeste bedrijven strijden voor hun voortbestaan, biedt de coronacrisis ook een kans om duurzamer en klantgerichter te worden. Zo ook bij Bolidt, fabrikant van vloeren voor de maritieme sector en ziekenhuizen.
Maarten Bouwhuis sprak met Rientz Willem Bol. Hij is Directeur-eigenaar van Bolidt. De bouw van schepen gaat door, maar het onderhoud is direct uit het orderboek gegaan. En wat de impact van deze crisis op de cruisesector is, is niet bekend, maar duidelijk is wel dat de populariteit fors daalt.
Luister ook | In tijden van crisis kan je laten zien dat je er écht bent voor je klanten
Twee jaar geleden investeerde Bolidt in een innovatiecentrum. Een soort 'attractie in business to professional marketing', zegt Bolidt. Klanten komen vanuit de hele wereld om hier te ervaren wat de innovaties van Bolidt kunnen doen. Maar dat gaat dus niet meer door.
Klantgerichter
In plaats van klanten te laten invliegen, kunnen nu in 20 minuten tijd groepen online door de experience. Ze zien het als een voorproefje, voor klanten die na de crisis toch nog een keer langskomen. Daarom is deze online versie van de experience niet van tijdelijke aard. Maar hij hoopt dat er minder mensen invliegen, waardoor het ook duurzamer wordt.

In Bedrijf Blijven
Hoe zorg je als organisatie in tijden van de coronacrisis dat je in bedrijf blijft? Maarten Bouwhuis gaat op zoek naar bedrijven die innovatieve en vernieuwende manieren bedenken om hun organisatie draaiende te houden.