In Bedrijf Blijven | Klantgerichter in tijden van coronacrisis
Over de aflevering
Maarten Bouwhuis sprak met Rientz Willem Bol. Hij is Directeur-eigenaar van Bolidt. De bouw van schepen gaat door, maar het onderhoud is direct uit het orderboek gegaan. En wat de impact van deze crisis op de cruisesector is, is niet bekend, maar duidelijk is wel dat de populariteit fors daalt.
Luister ook | In tijden van crisis kan je laten zien dat je er écht bent voor je klanten
Twee jaar geleden investeerde Bolidt in een innovatiecentrum. Een soort 'attractie in business to professional marketing', zegt Bolidt. Klanten komen vanuit de hele wereld om hier te ervaren wat de innovaties van Bolidt kunnen doen. Maar dat gaat dus niet meer door.
Klantgerichter
In plaats van klanten te laten invliegen, kunnen nu in 20 minuten tijd groepen online door de experience. Ze zien het als een voorproefje, voor klanten die na de crisis toch nog een keer langskomen. Daarom is deze online versie van de experience niet van tijdelijke aard. Maar hij hoopt dat er minder mensen invliegen, waardoor het ook duurzamer wordt.
