BNR Nieuwsradio
Nieuws
Programma's
Programmagids BNR BREEKT Beter Beurswatch BNR's Big Five BNR Doorpakkers BNR Slimme Koppen BNR Sportzaken Boekestijn en De Wijk Bouwmeesters De BNR Techniektour De Nationale Autoshow De Eeuw van mijn Dochters De Ochtendspits De Wereld Digitaal Ondernemersdesk BNR In de Middag The Friday Move The Green Quest Werkverkenners Zakendoen
Podcasts
Alle podcasts Brand Stories Columns Amerika Podcast Baanbrekende Businessmodellen BNR Perestrojkast China Podcast Cryptocast De Ben Tiggelaar Podcast De Strateeg De Technoloog Eenmaal andermaal EuropaMania Goede Reispodcast Newsroom Onderzoeksraad der dingen Ongekend in Vredestijd Petrolheads Newsroom Den Haag Space Cowboys Vraag het Gommers Spitsbrekers Tech Update De Klantenpodcast Tinbergen en de economie van morgen Wetenschap Vandaag Werkprofessor Wij in de toekomst Column Corné van Zeijl Sportzaken Stop! De podcast ZZP Café
Gemist
Brand Stories
Nieuwsbrief
SMART Radio
Podcast Awards
BNR App
Adverteren
Adverteren BNR podcast
Frequenties
Over BNR
Contact
Meer
Nieuws
Programma's
Programmagids BNR BREEKT Beter Beurswatch BNR's Big Five BNR Doorpakkers BNR Slimme Koppen BNR Sportzaken Boekestijn en De Wijk Bouwmeesters De BNR Techniektour De Nationale Autoshow De Eeuw van mijn Dochters De Ochtendspits De Wereld Digitaal Ondernemersdesk BNR In de Middag The Friday Move The Green Quest Werkverkenners Zakendoen
Podcasts
Alle podcasts Brand Stories Columns Amerika Podcast Baanbrekende Businessmodellen BNR Perestrojkast China Podcast Cryptocast De Ben Tiggelaar Podcast De Strateeg De Technoloog Eenmaal andermaal EuropaMania Goede Reispodcast Newsroom Onderzoeksraad der dingen Ongekend in Vredestijd Petrolheads Newsroom Den Haag Space Cowboys Vraag het Gommers Spitsbrekers Tech Update De Klantenpodcast Tinbergen en de economie van morgen Wetenschap Vandaag Werkprofessor Wij in de toekomst Column Corné van Zeijl Sportzaken Stop! De podcast ZZP Café
Gemist
Brand Stories
Nieuwsbrief
SMART Radio
Podcast Awards
BNR App
Adverteren
Adverteren BNR podcast
Frequenties
Over BNR
Contact
BNR Nieuwsradio
Nieuws
Programma's
Programmagids BNR BREEKT Beter Beurswatch BNR's Big Five BNR Doorpakkers BNR Slimme Koppen BNR Sportzaken Boekestijn en De Wijk Bouwmeesters De BNR Techniektour De Nationale Autoshow De Eeuw van mijn Dochters De Ochtendspits De Wereld Digitaal Ondernemersdesk BNR In de Middag The Friday Move The Green Quest Werkverkenners Zakendoen
Podcasts
Alle podcasts Brand Stories Columns Amerika Podcast Baanbrekende Businessmodellen BNR Perestrojkast China Podcast Cryptocast De Ben Tiggelaar Podcast De Strateeg De Technoloog Eenmaal andermaal EuropaMania Goede Reispodcast Newsroom Onderzoeksraad der dingen Ongekend in Vredestijd Petrolheads Newsroom Den Haag Space Cowboys Vraag het Gommers Spitsbrekers Tech Update De Klantenpodcast Tinbergen en de economie van morgen Wetenschap Vandaag Werkprofessor Wij in de toekomst Column Corné van Zeijl Sportzaken Stop! De podcast ZZP Café
Gemist
Brand Stories
Nieuwsbrief
SMART Radio
Podcast Awards
BNR App
Adverteren
Adverteren BNR podcast
Frequenties
Over BNR
Contact
Tech Update

ProRail vernieuwt hard- en software voor meer treinen

  • Wesley Schouwenaars
dinsdag 18 februari 2020, 10:55

ProRail werkt aan nieuwe hard- en software om ervoor te zorgen dat er per dag meer treinen op het spoor passen. Nu rijden er maximaal zeven duizend treinen per dag en dat moet naar negen duizend om de verwachte groei aan treinreizigers op te kunnen vangen.

ProRail vernieuwt hard- en software voor meer treinen

Door computers te vervangen voor nieuwe apparatuur die krachtiger is en nieuwe software te ontwikkelen hoopt de spoorbeheerder het spoornet nog beter te kunnen benutten. 'Als je kijkt naar de groei die nog komt dan moet je oplossingen bedenken om het op te kunnen vangen', zegt Andy Wiemer van ProRail. 'Een oplossing is nieuwe hardware. Daarbij ontwikkelen we samen met NS nieuwe software waarbij we niet in seconden maar in milliseconden plannen.'

Upgrade van het beveiligingssysteem

Cruciaal voor de plannen is de upgrade naar een nieuw beveiligingssysteem. 'Het huidige systeem is alweer vijftig jaar oud. Nu zie je seinen langs het spoor staan met een behoorlijke afstand ertussen. De machinist rijdt daarbij nu op zicht. Met het nieuwe systeem wordt dat als het ware ingebouwd in de trein.' Wiemer stelt dat het een van de belangrijkste projecten is om ervoor te zorgen dat er meer treinen op het spoor kunnen gaan rijden.

Ook in de Tech Update:

- Gerucht: 'Nieuwe goedkope iPhone wordt op 31 maart gepresenteerd'

- SpaceX op ramkoers met lanceringen Starlink-satellieten

Tech Update
Tech Update

Tech Update

Alles wat je moet weten op het gebied van tech.

BNR app iTunes Spotify RSS
AppleComputersCybersecurityElektronicaElon MuskICTInternetiPhoneMobiliteitNSOpenbaar vervoerPersonenvervoerProRailRuimtevaartSoftwareTech Update
Deel dit artikel:

Aanbevolen podcasts

Deze tuner is immuun voor de coronacrisis

Auto-Update | Mobiliteitssector krijgt steun voor R&D

Ook raketten moeten worden getest alvorens te vliegen

Volg de discussie via Facebook of Twitter

Doe mee aan de discussie op onze Facebookpagina of via Twitter (#bnr).
BNR Facebook BNR Twitter
live-studio-image

Populairste podcasts

Poetin voor paal

Opinie | De min is echt groter dan deze 7,6 miljard

Deze tuner is immuun voor de coronacrisis

SCHAAL VAN HEBBEN | Sony WH 1000 XM 4

Rembrandt Sutorius (Artis)

BNR Service en Contact
Contact Frequenties BNR Nieuwsbrief Privacy Cookies Cookie-instellingen Algemene voorwaarden
Podcasts
Alle podcasts Expert Podcasts BNR App iTunes Spotify
BNR Kanalen
BNR App BNR Nieuwsbrief Files en Flitsers FD BNR LIVE LIVE Eventsnieuwsbrief
Volg BNR
Linkedin Twitter Facebook Instagram YouTube RSS
Adverteren
Adverteren op BNR Adverteren op FD Adverteren BNR podcast Vacature plaatsen op BNR Vacatures FD Mediagroep
Carrière
Werken bij BNR Stages
FD Mediagroep
FD Company.info Energeia ESB.nu Pensioen Pro De Jurist Fondsnieuws Springest FDMG.nl
Programmering
Programmagids
Disclaimer
Disclaimer
Download on the App Store Android App on Google Play