#24 | Kritische blik op eigen business
Over de aflevering
Wetgeving om duurzaam en maatschappelijk ondernemen te verplichten voor bedrijven, is in de maak. Hoe kritisch kijkt het bedrijfsleven momenteel op eigen kracht naar duurzame activiteiten? Liesbeth en Werner zoeken de balans tussen marketing en échte impact.
Matthijs Visch is general manager bij Patagonia. Door bedrijfsactiviteiten open source te maken, delen zij hun duurzame kennis met de wereld. Met advertenties als 'don't buy this jacket' en het afstoten van grootafnemers op Wallstreet en Silicon Valley, bedrijft Patagonia regelmatig antimarketing.
Henk Jan Beltman heeft met Tony's Chocolonely de missie om de cacaoindustrie 100% slaafvrij te maken. Beltman schuwt geen kritische reflectie en pleit voor een suikertaks op zijn eigen product. Krijg dan de big choco maar eens mee.
Je luistert Koplopers via bnr.nl en in onze app, maar ook op jouw favoriete podcastplatform!