Frenkie de Jong: een goudmijn

Marcel Beerthuizen24 apr 20197 minuten
Of luister de podcast via:

Over de aflevering

Wat voor merk kunnen we als marketeers maken van Frenkie de Jong, vraagt Beerthuizen zich af. Het gaat aan de ene kant om geld, maar aan de andere kant om de maatschappelijke rol die je hebt als voetballer. En De Jong kan zich daar, zo jong als hij is, al mee bezighouden. Net als zijn toekomstige Barcelona-collega Lionel Messi heeft De Jong dat hele positieve, dat altijd vooruit willen spelen. En hij kan en durft zijn verhaal te vertellen. Voor sponsors is dat ideaal.

Op social media gaat het door al zijn internationale successen al hard. Op Instagram heeft De Jong al rond de twee miljoen volgers. Daar is voor hem trouwens nog een wereld te winnen, zegt Beerthuizen, bijvoorbeeld door meer te communiceren met zijn volgers en prijzen van sponsors aan te bieden.

En dan is er natuurlijk nog die naam zelf. Er gaan geruchten dat Nike hem bij Barcelona wil laten spelen met 'Frenkie' op zijn rug.

Image
(AFP)