2020 wordt een jubeljaar voor de sport

Marcel Beerthuizen8 jan 20207 minuten
Of luister de podcast via:

Over de aflevering

Image

Supermarktenstrijd

Met voetballer Frenkie de Jong die handtekeningen uitdeelt in de Albert Heijn en wielrenner Tom Dumoulin die boodschappen doet bij de Jumbo is de reclamestrijd tussen de supermarkten losgebarsten. Adverteerders gaan volgens Beerthuizen dit sportjaar inzetten op langetermijnrendement, creativiteit en de beleving van het evenement.

| Rubriek : Sport en Geld | Marcel Beerthuizen

Over the top

Het media-aanbod en de geldstromen zullen volgens Beerthuizen alleen maar groter worden dit jaar. 'Sportorganisaties in Amerika, maar ook een voetbalclub als Liverpool, zetten in op nieuwe media als TikTok. Je zult abonnementen moeten kopen om wedstrijden te kunnen kijken. Er worden contracten getekend die miljoenen waard zullen zijn. Het zal allemaal steeds meer “OTT” zijn: Over The Top. Ik zeg al jaren dat het nooit zal stoppen.'