Huisjesmelkers stappen in Airbnb | Zwarte doos in de auto | Unilever naar Rotterdam
Pandjesbazen in de vier grote steden hebben Airbnb ontdekt. Een flink deel van de kamers en huizen die worden aangeboden via de site, blijkt in handen te zijn van mensen die meerdere huizen bezitten. De gemeente is daar niet zo blij mee. Nina van den Dungen vraagt aan FD-redacteuren Roger Cohen en Eva Rooijers waarom niet.
Elke auto zou een soort zwarte doos moeten hebben. Daarvoor pleit het Verbond van Verzekeraars. De schuldvraag bij een ongeluk kan door de data uit die zwarte doos namelijk veel sneller en bovendien feitelijk worden vastgesteld. Wie wint hier nou het meeste mee, de bestuurder of de verzekeraar? BNR-redacteur Joost Spijker is erin gedoken.
Feest in politiek Den Haag, want het is officieel: Unilever verkiest Rotterdam boven Londen voor het hoofdkantoor. Het bedrijf had altijd twee hoofdkantoren, maar dat wordt er één om kosten te besparen. En dat wordt dus Rotterdam. Wat gaf de doorslag? Nina vraagt het aan FD-redacteur Jeroen Bos, expert op het gebied van de voedingsmiddelenindustrie en retail.
Meer lezen
- 'Huisjesmelker 2.0' is prominent aanwezig op Airbnb
- 'In iedere auto een zwarte doos'
- Wiebes: 'Besluit Unilever is bewijs voor gunstig vestigingsklimaat'
- Unilever verliest op Beursplein 5