Pannenkoek eet Bol.com op
Amazon komt naar Nederland, en Bol.com vlucht in de online mode. Een belasting die een begrotingstekort oplevert; misschien moeten we nog eens heel goed kijken naar de CO2 belasting op elektriciteitsopwekking. En XS4ALL is dood maar de privacy en veiligheidsidealen hopen een goed onderdak te vinden bij een nieuwe provider: Freedom Internet.
Bol.com vlucht in mode - Lisa van der Velden, FD
Pannenkoek eet Bol.com opBol.com stort zich begin komend jaar vol op het verkopen van kleding. De webwinkel van Ahold benadert bekende modemerken om het Amerikaanse Amazon straks het hoofd te kunnen bieden. Dat zeggen ingewijden in de mode tegen het FD.
Zij vertellen dat er gesprekken lopen tussen Bol.com en kledingmerken, waarbij namen als G-star en Tommy Hilfiger rondzingen. En dat de webwinkel zijn stap in merkkleding in januari groots wil aankondigen. Daarmee wordt het druk op de markt voor modewebwinkels.
Bol.com zet zich schrap voor Amazon en stapt in kleding
Nieuwe belasting leidt tot begrotingstekort - Laurens Berentsen, FD
In het regeerakkoord staat een CO₂-belasting voor stroomproducenten, waarvan de opbrengst zal oplopen van €220 mln in 2020 naar €620 mln in 2030. De belasting brengt echter niets op, zo blijkt uit het wetsvoorstel dat in juni naar de Tweede Kamer is gestuurd. Het kabinet heeft alleen voor deze regeerperiode het gat gedicht dat hierdoor in de begroting wordt geslagen.
Het klinkt belastingplichtigen waarschijnlijk als muziek in de oren: een belasting die niet hoeft te worden betaald. Maar waarom voert de regering een heffing in die de schatkist niets oplevert, maar wel een budgettair probleem creëert?
Nieuwe belasting levert niets op, behalve een begrotingstekort
XS4ALL is dood. Leve Freedom Internet - Wesley Schouwenaars - BNR
Freedom Internet. Dat is de naam van de nieuwe internetprovider van de actiegroep die XS4ALL in de lucht wilde houden. Kernwaarden van Freedom Internet moeten veiligheid en privacy worden.
Klanten kunnen nog niet meteen het internet op. De actiegroep hoopt begin volgend jaar internetverbindingen te gaan leveren, eerst via ADSL en glasvezel, daarna via de kabel. Het streven is om over drie jaar 60.000 klanten te hebben. Privacyorganisatie Bits of Freedom steunt de nieuwe provider.