Rogier van Camp
Rogier van Camp keek heel goed naar autodealers en hun occassions en liet vervolgens Nederland kennismaken met de ‘refurbished’ laptops. Met een paar vrienden en een fles wijn op tafel, is de naam LEAPP geboren. In 2018 ging het bedrijf failliet, maar kon een doorstart maken.
LEAPP is een anagram van Apple ‘want dat vindt de zoekmachine van Google ook leuk.’ Alles wat hij aanraakte leek in goud te veranderen, hij opende in zeer korte tijd tientallen winkels in Nederland, Duitsland en België.
Maar een jaar geleden stond hij met het schaamrood op de kaken op het voor hem bekende zeepkistje en moest hij via tientallen Skypeverbindingen aan al zijn medewerkers vertellen dat het bedrijf failliet was. Ze kwamen er weer bovenop maar de weg terug was niet makkelijk.. Rogier had ook een boodschap mee te geven: “Ik hoop dat we in Nederland wat minder verwijtend gaan kijken naar faillissementen, we hebben onze ondernemers hard nodig.”

Ondernemerstaboe
Een ondernemer in moeilijkheden houdt in Nederland vaak z’n mond. Dat is in dit land nog taboe. Ik, Bas van Werven, wil je in deze podcastserie graag laten zien dat dat niet hoeft.