Spitsbrekers | Feenstra ziet toekomst in thuiswerken

Spitsbrekers27 aug '20 10:004 minuten
Of luister de podcast via:

Over de aflevering

Patrick de Bock
Patrick de Bock (Feenstra)

Het werk van Patrick de Bock, teammanager onderhoud bij Feenstra, is sinds de coronacrisis ingrijpend veranderd. 'Vroeger had ik altijd fysiek contact met mijn medewerkers en monteurs, maar dat heb ik nu niet meer', zegt hij. Het contact met zijn team verloopt helemaal digitaal. 'We houden elke maand een bijeenkomst. Dat deden we altijd op kantoor met 30 tot 40 monteurs en dat doen we nu online. Ik heb dat echt moeten leren.'

Beluister ook | Competitie gaat beslissende fase in

Alles verandert

De Bock verwacht dat de aanpassing van het beleid voor een groot deel blijvend zal zijn. 'We gaan in ieder geval niet meer terug naar hoe het vroeger was. Daar zijn ook overleggen over. Alles verandert daarin', vertelt hij. Volgens de teammanager gaat ook de bezetting op kantoor veranderen. 'Is het wel nodig dat je naar kantoor toe komt? En zo ja, in welke groepen ga je dan naar kantoor? Wil je nog steeds zo'n drukte hebben?'

Beluister ook | Zo mijdt ABN AMRO de spits

Geen spits meer

De coronacrisis zorgt voor minder drukte op de weg en dat is een groot voordeel voor de monteurs van het installatiebedrijf. 'We hebben geen spits meer! We rijden in één keer door naar de klant, zonder dat het te lang duurt', zegt De Bock. Eerder dit jaar ging Spitsbrekers al eens langs bij Feenstra, omdat monteurs de spits mijden met de elektrische bakfiets.

Feenstra maakt kans op de 'Spitsbreker van het jaar'-award. De komende weken hoor je de finalisten iedere dinsdag- en donderdagochtend om 8:35 uur op BNR.