
Sport en Geld
Alles over de economie van, en in de sportwereld. Door Marcel Beerthuizen, van bureau bigplans.
Alles over de economie van, en in de sportwereld. Door Marcel Beerthuizen, van bureau bigplans.
Iedere woensdag spreken we met Marcel Beerthuizen van sponsoring adviesbureau bigplans over de ontwikkelingen op het terrein van sport en economie. Aan een lange reeks van meer dan vier jaar en half jaar komt vandaag een einde. Marcel is de nieuwe directeur van Ziggo Sport en start op 1 september in zijn nieuwe functie en dat betekent het einde van deze rubriek.
Iedere woensdag spreken we met Marcel Beerthuizen van sponsoring adviesbureau bigplans over de ontwikkelingen op het terrein van sport en economie. Vandaag bespreken we de invloed van het jaar 2021 op de toekomst van de sport.
Iedere woensdag spreken we met Marcel Beerthuizen van sponsoring adviesbureau bigplans over de ontwikkelingen op het terrein van sport en economie. Deze keer zoomen we in op nieuwe financieringsmodellen in de sport.
Iedere woensdag praat Marcel Beerthuizen van sponsoring adviesbureau Bigplans ons bij over de ontwikkelingen op het terrein van sport en economie. Deze keer gaat het over de atleten van TeamNL en de impact van hun presentaties.
Iedere woensdag spreken we met Marcel Beerthuizen van sponsoring adviesbureau bigplans over de ontwikkelingen op het terrein van sport en economie. Deze week praten we over hooggespannen verwachtingen en de realiteit van de dag.
Er mag dan geen publiek in de stadions zitten, maar Beerthuizen denkt dat het tóch een mooi toernooi gaat worden. Ook de kansen voor de Nederlandse delegatie schat hij hoog in.
Het meest actuele nieuws: het YouTube-kanaal van Bast Tietema, dat leuke content maakt over onder andere de Tour is op voorspraak van Tour-organisatie ASO op zwart gegaan.
Iedere woensdag spreken we met Marcel Beerthuizen van sponsoring adviesbureau bigplans over de ontwikkelingen op het terrein van sport en economie. Vandaag zoomen we in op een ontwikkeling in het Nederlandse voetbal, namelijk de opzet van de NL League.
Iedere woensdag spreken we met Marcel Beerthuizen van sponsoring adviesbureau Bigplans over de ontwikkelingen op het terrein van sport en economie. Vandaag gaat het over de online kansspelmarkt die op 1 oktober opengaat.
Er zijn nogal wat merken en bedrijven die proberen in te haken op het de gekte rondom het EK voetbal.
Iedere woensdag bespreekt Marcel Beerthuizen van sponsoring adviesbureau Bigplans de ontwikkelingen op het terrein van sport en economie. Vandaag gaat het over merken die inhaken op het EK voetbal dat aanstaande vrijdag begint.
Fans hebben echt invloed op het financiële reilen en zeilen van een club. Althans in het voetbal. Zo liep Manchester United onlangs een groot sponsorcontract mis met MyProtein ter waarde van 243 miljoen euro door de onrust die ontstond naar aanleiding van de betrokkenheid van de club bij de Super League.
Het PWC-rapport over de rol van sport, in opdracht van onder andere de KNVB, toont aan dat de sportwereld een voorbeeldfunctie heeft. ‘Sportbonden moeten zich duidelijk uitspreken over hun rol in sociaal-maatschappelijke kwesties’ zegt Marcel Beerthuizen van managementbureau bigplans.
Ook in de sport rukken zogeheten non fungible tokens op. Volgens Marcel Beerthuizen van sponsoring adviesbureau bigplans is dit de digitale variant van het sportplaatje. Maar dan wel eentje waar veel geld in omgaat.
Twaalf voetbalclubs hadden het plan om samen een nieuwe competitie op te richten om zo meer geld binnen te halen: de Super League. Inmiddels trekken de clubs zich een voor een terug, na boze reacties van fans, voetbalbonden en andere clubs.