Businesscase met heel veel passie, liefde en intensiteit
Speel de aflevering afOf luister via BNR app Spotify Apple Podcasts
Over de aflevering
Een droom die uitkomt. Zo omschreef wielerbaas Iwan Spekenbrink de deal met de nieuwe hoofdsponsor DSM. Het voormalige Sunweb heeft door de nieuwe naamgever niet alleen een innovatief en groot mondiaal bedrijf achter zich staan, maar samen met DSM wil de ploeg ook een maatschappelijke rol gaan spelen. 'Het is niet alleen winst maken.'
Iwan Spekenbrink zie vorige maand bij de presentatie van Team DSM dat het is alsof de formule 1 in de wielersport komt. Nu zegt hij: 'We zijn zeer tevreden zowel over de begroting als over de innovatiekracht. Topsport gaat niet alleen over talenten hebben en daar het maximale uithalen, maar ook in het zoeken naar de volgende fase. Namelijk door innovatie.'
DSM was al een aantal jaar sponsor, maar met het hoofdsponsorschap wil het bedrijf de komende jaren inzetten op voeding en materiaal. CEO Dimitri de Vreeze: 'We breiden de samenwerking uit. We zijn inmiddels een leider geworden in voedingen en materialen en daar past dit fantastisch in.'
De Giro van Kelderman
Spekenbrink was met Wilco Kelderman en de vorige ploeg team Sunweb dicht bij een nieuwe overwinning in de Giro d'Italia. Na afloop was er vooral chagrijn weet ook Spekenbrink. 'We gingen er voor om met iemand op het podium te eindigen. We hadden daarvoor meerdere opties. Alles daarin was goed doorgesproken. We hebben nog een evaluatie gepland, dat is nu even lastiger omdat iedereen in voorbereiding op een nieuw seizoen zit'. Kelderman rijdt volgend seizoen voor team Bora.
Over deze podcast
BNR Sportzaken is online terug te vinden als podcast. Abonneer je via bnr.nl/sportzaken of de BNR App. Ook te beluisteren via Apple Podcast en Spotify.
Host
Thomas Schuurman en Ben van der Burg