'Nederlandse e-commercepartijen zullen Chinese concurrentie snel voelen'
Nederlandse e-commercepartijen gaan de komst van Chinese partijen als JD.com binnen één tot twee jaar in hun omzet voelen. Dat verwacht e-commerce-deskundige Cor Molenaar. Hij reageert op het bericht dat JD.com werkt aan de afronding van hun Europa-strategie. Eind dit jaar wil de Chinese e-commercereus een kantoor in Duitsland openen, vertelt CEO Liu Qiangdong aan de Duitse krant Handelsblatt.
Lees verder bij Handelsblatt: „Ich plane global“ – JD.com-Chef Richard Liu über seine Expansionspläne für Europa
Verder in de Tech Update:
- Google probeerde de monsterboete rondom Android te voorkomen, maar kreeg geen reactie uit Brussel, schrijft Bloomberg.
- Onze oosterburen wonnen - voor de derde keer op rij - de Hyperloop Pod Competition van SpaceX.
- Uber en Lyft hebben afscheid genomen van een chauffeur die ongeveer elk ritje livestreamde.

Tech Update
Alles wat je moet weten op het gebied van tech.