Het regent klachten over de nieuwe NPO-app

Internet Vandaag 24 jul 20174 minuten
Of luister de podcast via:

Over de aflevering

Foto: HH/Werry Crone
Foto: HH/Werry Crone

Je favoriete serie terugkijken, lekker op de bank, met je tablet op schoot? Met de NPO-app wordt dat lastig. Volgens de massaal binnenstromende klachten van gebruikers, duurt het kijken van de eerste vijf minuten al snel een half uur. 'Hij blijft maar vastlopen', laten gedupeerden weten. 'Er was een Netflix-achtige app beloofd, maar dit lijkt nergens op'.

De klachten gaan vooral over de Chromecast en Apple TV. Ook techjournalist Raymon Mens deed online zijn beklag. Hij heeft wel een idee waar het misgaat. 'Het probleem is volgens mij dat de commercials uit een ander deel van de app komen dan de video en dat de schakeling tussen die twee misgaat. Maar dit probleem speelt al jaren bij de NPO.'

De nieuwe app komt in de App Store van Apple niet boven de anderhalve ster uit. De NPO laat aan BNR weten dat ze hopen de problemen op 1 augustus opgelost te hebben.


Mede mogelijk gemaakt door