De groene ambities van Bol.com en PwC

The Green Quest31 mei 202126 minuten
Of luister de podcast via:

Over de aflevering

De grootste online retailer van ons land wil in 2025 geen CO2 meer uitstoten voor ieder geleverd pakket. Dat doel werd in 2018 geformuleerd en inmiddels is 39 procent van deze ambitie gerealiseerd. Daarvoor kijkt het bedrijf onder meer naar het eigen energieverbruik, zo liggen op het distributiecentrum in Waalwijk inmiddels 13.000 zonnepanelen. Ook kijkt Bol.com naar slimmere manieren om te verpakken en het transport. Daar zit voor de komende jaren met name de grote uitdaging, vertelt duurzaamheidsmanager Jori Ebskamp. Het bedrijf wil klanten de komende jaren steeds meer duurzame alternatieven gaan voorschotelen.

PwC heeft de ambitie om in 2030 circulair te opereren. Geen uitstoot en geen afval dus. Grootste dilemma daarbij is mobiliteit. De consultant is hard bezig om het eigen wagenpark te vergroenen. Zo'n 50% van de auto's rijdt inmiddels op batterijen, doel is om in 2025 helemaal op elektrisch te zijn overgestapt. Ook wil PwC het aantal vliegbewegingen terugbrengen, vertelt Renate de Lange. Zij is lid van de Raad van Bestuur van PwC.


Mede mogelijk gemaakt door