#2 Zo werkt de kaartverkoop voor de Dutch GP
Het Bredase CM.com is één van de founding partners van de Dutch Grand Prix. Het bedrijf verzorgt onder meer de kaartverkoop voor de organisatie. Verder worden innovaties van CM.com gebruikt om de bereikbaarheid van het circuit en de racebeleving te vergroten. Hoe? Dat vertelt CEO Jeroen van Glabbeek in een nieuwe aflevering van The Road to Zandvoort.
Als sponsor van de Dutch Grand Prix is CM.com verantwoordelijk voor de verkoop van de tickets. De vraag naar kaarten was veel groter dan het aanbod. Van Glabbeek vertelt in de podcast dat een algoritme uiteindelijk beslist heeft over de verdeling van de kaarten. Ook zegt hij dat er mogelijk nog nieuwe kaarten op de markt gaan komen. Mensen die begin mei volgend jaar toch niet naar de race in Zandvoort willen gaan, kunnen begin volgend jaar hun kaarten via een speciaal platform doorverkopen.
Conversational commerce
Verder zet het bedrijf conversational commerce in tijdens de Dutch Grand Prix. Met behulp van persoonlijke berichten kan de organisatie fans op de hoogte houden van belangrijke ontwikkelingen. Bijvoorbeeld over de bereikbaarheid van het circuit, vertragingen op het spoor of het aantal beschikbare parkeerplekken.
Dit, en meer, wordt besproken in de tweede aflevering van The Road to Zandvoort. Benieuwd naar andere afleveringen? Die luister je hier terug.

The Road to Zandvoort
In mei 2020 keert de Formule 1 terug op het Circuit van Zandvoort. Volg hier de organisatie van de Dutch GP van start tot finish.