BNR Nieuwsradio
Nieuws
Programma's
Programmagids AEX Factor BNR BREEKT Beter Beurswatch BNR's Big Five BNR Doorpakkers BNR Slimme Koppen BNR Sportzaken Boekestijn en De Wijk BNR In de Middag BNR Mobility Bouwmeesters Crisis de Baas De BNR Techniektour Dutch Podcast Top 20 De Nationale Autoshow De Eeuw van mijn Dochters De Ochtendspits De Wereld Digitaal Ondernemersdesk The Friday Move The Green Quest Vastgoed Gezocht Werkverkenners Zakendoen
Podcasts
Podcast by BNR Brand Stories Columns Amerika Podcast Cryptocast Newsroom Den Haag BNR Perestrojkast De Weg naar een Vaccin De Ben Tiggelaar Podcast De Strateeg De Technoloog Italië Podcast Met Afvallen en Opstaan Newsroom Petrolheads Vraag het Gommers Baanbrekende Businessmodellen China Podcast Europa Podcast Goede Reispodcast Onderzoeksraad der dingen Space Cowboys Grip op je aandacht Spitsbrekers Tech Update De Klantenpodcast Wetenschap Vandaag Werkprofessor Wij in de toekomst Column Corné van Zeijl Sportzaken Stop! De podcast Alle podcasts
Gemist
Brand Stories
Nieuwsbrief
SMART Radio
Podcast Awards
BNR App
Adverteren
Adverteren BNR podcast
Frequenties
Over BNR
Podcast by BNR
Contact
Meer
Nieuws
Programma's
Programmagids AEX Factor BNR BREEKT Beter Beurswatch BNR's Big Five BNR Doorpakkers BNR Slimme Koppen BNR Sportzaken Boekestijn en De Wijk BNR In de Middag BNR Mobility Bouwmeesters Crisis de Baas De BNR Techniektour Dutch Podcast Top 20 De Nationale Autoshow De Eeuw van mijn Dochters De Ochtendspits De Wereld Digitaal Ondernemersdesk The Friday Move The Green Quest Vastgoed Gezocht Werkverkenners Zakendoen
Podcasts
Podcast by BNR Brand Stories Columns Amerika Podcast Cryptocast Newsroom Den Haag BNR Perestrojkast De Weg naar een Vaccin De Ben Tiggelaar Podcast De Strateeg De Technoloog Italië Podcast Met Afvallen en Opstaan Newsroom Petrolheads Vraag het Gommers Baanbrekende Businessmodellen China Podcast Europa Podcast Goede Reispodcast Onderzoeksraad der dingen Space Cowboys Grip op je aandacht Spitsbrekers Tech Update De Klantenpodcast Wetenschap Vandaag Werkprofessor Wij in de toekomst Column Corné van Zeijl Sportzaken Stop! De podcast Alle podcasts
Gemist
Brand Stories
Nieuwsbrief
SMART Radio
Podcast Awards
BNR App
Adverteren
Adverteren BNR podcast
Frequenties
Over BNR
Podcast by BNR
Contact
BNR Nieuwsradio
Nieuws
Programma's
Programmagids AEX Factor BNR BREEKT Beter Beurswatch BNR's Big Five BNR Doorpakkers BNR Slimme Koppen BNR Sportzaken Boekestijn en De Wijk BNR In de Middag BNR Mobility Bouwmeesters Crisis de Baas De BNR Techniektour Dutch Podcast Top 20 De Nationale Autoshow De Eeuw van mijn Dochters De Ochtendspits De Wereld Digitaal Ondernemersdesk The Friday Move The Green Quest Vastgoed Gezocht Werkverkenners Zakendoen
Podcasts
Podcast by BNR Brand Stories Columns Amerika Podcast Cryptocast Newsroom Den Haag BNR Perestrojkast De Weg naar een Vaccin De Ben Tiggelaar Podcast De Strateeg De Technoloog Italië Podcast Met Afvallen en Opstaan Newsroom Petrolheads Vraag het Gommers Baanbrekende Businessmodellen China Podcast Europa Podcast Goede Reispodcast Onderzoeksraad der dingen Space Cowboys Grip op je aandacht Spitsbrekers Tech Update De Klantenpodcast Wetenschap Vandaag Werkprofessor Wij in de toekomst Column Corné van Zeijl Sportzaken Stop! De podcast Alle podcasts
Gemist
Brand Stories
Nieuwsbrief
SMART Radio
Podcast Awards
BNR App
Adverteren
Adverteren BNR podcast
Frequenties
Over BNR
Podcast by BNR
Contact
Werkprofessor

Hoe bind je je klanten, tijdens deze crisis?

  • BNR Webredactie
maandag 19 oktober 2020, 6:00 Update: maandag 19 oktober 2020, 6:56

Zijn boek 'Wacht niet op de wind, ga roeien!' is hard op weg om een bestseller te worden. En niet zo gek, want in dit boek leer je alles over het sterker binden van klanten aan jouw bedrijf. Geen overbodige luxe, tijdens de crisis. Het boek is geschreven door Jos Burgers, een van de meest gevraagde managementsprekers van Nederland. En na het luisteren van deze aflevering van Werkprofessor, snap je waarom.

BNR

De prijs is gewoon de prijs

De prijs van een product of dienst is altijd moeilijk vast te stellen. Maar zeker bij diensten wordt er veel over gediscussieerd. Het eerste waar Jos Burgers voor pleit is om te stoppen met het verlagen van je prijs als de klant daar om vraagt:

“Daarmee geef je eigenlijk toe dat je de klant eerst wilde belazeren met je prijs', zegt Burgers.

Hoe bind je je klanten, tijdens deze crisis?

De tip is duidelijk: als je je prijzen wilt verhogen, of wilt vaststellen, leg dan nooit je redenen uit. Daarmee voorkom je dat je over je prijzen in discussie moet. 'In crisistijd mag je natuurlijk van zo’n regel afwijken, maar verander dan wel de hele deal. Leg de klant dan bijvoorbeeld voor een extra jaar vast.'

Welke klant ben je liever kwijt dan rijk?

Burgers heeft zelfs ook een tip om nog stérker uit de crisis te komen. Namelijk door je als ondernemer af te vragen: 'wie is nu mijn ideale klant?' Kijk vervolgens naar je huidige klantenbestand en onderzoek wie van je huidige klanten je het liefste over drie jaar niet meer zou willen hebben. Dat klinkt gek, maar hiermee verscherp je de focus van je doelstellingen. Kortom: verspil geen tijd aan klanten die eigenlijk niet je kernklant zijn.

Luister ook | De Klantenpodcast: In crisistijd kun je beter zinloze dingen doen, dan helemaal niets

Van klant naar fan

Volgens Burgers heb je in bedrijven twee dingen waar je aan kunt sleutelen: geld en tijd. Elk bedrijf zou volgens hem helder moeten hebben hoe ze tijd kunnen inzetten voor alledaagse acties richting de klant. Het kan een bijzonder groot effect hebben als een directeur van een bedrijf de moeite neemt om elke week een klant te bellen.

Ook de financiële component is slim in te zetten: geef bijvoorbeeld een trouwe klant eens een cadeautje, als die jou een nieuwe klant heeft aangeleverd. Kleine acties kunnen een groot effect hebben, en er volgens Burgers niet alleen voor zorgen zorgen dat jouw klant zich aan je bedrijf bindt, maar zelfs verandert in een fan.

Links

Meer over Jos Burgers

Het boek van Jos Burgers: Wacht niet op de wind, ga roeien!

De Werkprofessor: over Binge Marketing met Carlijn Postma

De Werkprofessor over Street smart sales met Ronald Bogaerds

Contact

Heb je vragen of input? Neem dan contact op met Wendy van Ierschot via wendy@viepeople.com

Werkprofessor
Werkprofessor

Werkprofessor

In deze podcast met Wendy van Ierschot krijg je recente wetenschappelijke inzichten over menselijk gedrag geserveerd. Direct toepasbaar op je werk of in je bedrijf!

BNR app iTunes Spotify RSS
KlanttevredenheidWerkprofessor
Deel dit artikel:

Aanbevolen podcasts

Bedrijven focussen te veel op transactie en te weinig op emotie

Ik heb er spijt van

Tijd om naar bed te gaan!

Volg de discussie via Facebook of Twitter

Doe mee aan de discussie op onze Facebookpagina of via Twitter (#bnr).
BNR Facebook BNR Twitter
live-studio-image
BNR Service en Contact
Contact Frequenties BNR Nieuwsbrief Privacy Cookies Cookie-instellingen Algemene voorwaarden
Podcasts
Alle podcasts Podcasts by BNR BNR App iTunes Spotify
BNR Kanalen
BNR App BNR Nieuwsbrief Files en Flitsers FD BNR LIVE LIVE Eventsnieuwsbrief
Volg BNR
Linkedin Twitter Facebook Instagram YouTube RSS
Adverteren
Adverteren op BNR Adverteren op FD Adverteren BNR podcast Vacature plaatsen op BNR Vacatures FD Mediagroep
Carrière
Werken bij BNR Stages
FD Mediagroep
FD Company.info Energeia ESB.nu Pensioen Pro De Jurist Fondsnieuws Springest FDMG.nl
Programmering
Programmagids
Disclaimer
Disclaimer
Download on the App Store Android App on Google Play