Je bedrijfswebsite mist wetenschap
Na een half jaar werken is je nieuwe bedrijfswebsite eindelijk af! Maar toch komen er minder bezoekers en blijven de leads uit. Wat nu? Dat bespreken we vandaag in Werkprofessor met cognitief psycholoog Joris Groen.
Joris Groen schreef samen met Bas Wouters het boek ‘Online invloed: zo pas je bewezen gedragspsychologie toe voor betere online resultaten’. Zijn belangrijkste tip: stop met focussen op de boodschap die je wilt overbrengen, maar ga kijken naar het gedrag waartoe je iemand wilt verleiden. 'Ga op zoek naar de kleinst mogelijke stap die je wilt dat je websitebezoeker zet, bouw de website vervolgens zo op dat de bezoeker dit ook echt gaat doen.'
Hoe laat je iemand doen wat jij wilt?
Om een bezoeker echt te laten doen wat jij wilt kun je gebruik maken van het Fogg Behavior Model. 'Meer is er niet', concludeert Joris Groen. Luister de hele aflevering van Werkprofessor om de nuttige tips en de toepassing van de gedragspsychologie uit het boek ‘Online invloed’ mee te krijgen.
Links
Het boek van Bas Wouters en Joris Groen
Contact
Heb je vragen of input? Neem dan contact op met Wendy van Ierschot via wendy@viepeople.com

Werkprofessor
In deze podcast met Wendy van Ierschot krijg je recente wetenschappelijke inzichten over menselijk gedrag geserveerd. Direct toepasbaar op je werk of in je bedrijf!