Omgaan met aanspreekgedrag en feedback
Over de aflevering

Vandaag te gast en niet voor het eerst, Gytha Heins! Voorheen heeft Gytha samen met Wendy van Ierschot de podcast ‘nooit meer feedbacktraining’ opgenomen. Daarnaast heeft Gytha Heins de bestseller ‘aanspreken? Gewoon doen!’ uitgebracht.
Feedback en aanspreken
Gytha heeft drie jaar onderzoek gedaan naar aanspreekgedrag. Zij is aanjager van goede gesprekken en kan gedoe boven tafel krijgen en bespreekbaar maken. Vaak hebben mensen negatieve gevoelens wanneer zij worden aangesproken of feedback krijgen. Gytha maakt onderscheid tussen feedback en aanspreken. Feedback gaat over ‘jij zit naast mij een appel te eten en dat vind ik vervelend en daar zeg ik iets over. Aanspreken gaat over intrinsieke waarden triggeren en daar iets mee doen’.
Blinde vlek
Volgens Gytha hebben Young Professionals goud in handen. Alleen realiseren zij zich dit niet. “Je bent namelijk net begonnen, je bent nog fris, je bent nog niet bedorven door wat voor bedrijfscultuur. Je kunt heel scherp zien wat er aan de hand is. Er gebeuren allemaal dingen die niet in de boeken staan. Als je net begint is het zo waardevol om dingen te benoemen, want jouw collega’s zien dat niet meer’.
In de nieuwe episode van de Werkprofessor geeft Gytha tips waar je meteen mee aan de slag kunt! Benieuwd?
Links
Meer over Gytha
De podcast ‘nooit meer feedbacktraining’
De bestseller ‘aanspreken? Gewoon doen!
Meer over de Werkprofessor
Heb je vragen of input? Neem dan contact op met Wendy van Ierschot via wendy@viepeople.com.
Benieuwd naar de volgende gast in de Werkprofessor of wil jij als eerste de teaser van de volgende aflevering horen? Volg de Werkprofessor op LinkedIn.