
Zakendoen
Hét zakelijke nieuwsprogramma van de Nederlandse radio. Presentatie: Thomas van Zijl
Hét zakelijke nieuwsprogramma van de Nederlandse radio. Presentatie: Thomas van Zijl
Gemeenten en provincies hebben het met elkaar aan de stok over waar de nieuwe woningen moeten komen te staan. Hoe gaat dat in Amsterdam en omstreken?
Verlichtingsbedrijf Signify heeft de schade in de coronacrisis weten te beperken. De omzet daalde, maar er werd wel nog winst gemaakt. Toch verdwijnen er zeker 600 banen. Hoe dat zit, vragen we aan Hellen van der Plas, directeur Benelux bij Signify.
Woningcorporaties willen snel van de verhuurdersheffing af. Volgens branchevereniging Aedes verhindert deze maatregel de bouw van tienduizenden sociale huurwoningen. Te gast is Aedes-voorzitter Martin van Rijn in BNR Zakendoen.
Onze gezondheid is sinds de coronacrisis belangrijker dan ooit tevoren maar ziet de gezondheidswinkelketen Holland & Barrett dat ook terug in de omzet? Te gast is Marc Estourgie, topman van Holland & Barrett.
De Nederlandse markt van kansspelen is sinds deze maand ook open voor buitenlandse partijen. Vreest de machtigste loterij van ons land concurrentie? Topman Niels Onkenhout van de Nederlandse Loterij is te gast in BNR Zakendoen.
De Autoriteit Financiële Markten (AFM) pleit in deze pandemische tijden voor betere bescherming van de particuliere belegger en maatwerk bij de Belastingdienst voor mkb’ers die hard door de crisis geraakt worden. Laura van Geest, de voorzitter van de AFM is te gast in BNR Zakendoen.
Mediaconcern Audax kreeg het afgelopen jaar niet alleen de coronapandemie voor de kiezen, ook in de bestuurskamer was het flink crisis. Hubert de Leeuw, algemeen directeur bij Audax, is te gast in BNR Zakendoen.
Accell Group, bekend van fietsmerken Batavus, Koga en Sparta, ziet nog altijd een ongeremde vraag naar nieuwe fietsen. Kan het bedrijf de fietsgekte wel aan? Te gast is topman Ton Anbeek in BNR Zakendoen.
Palletfabrikant Faber Halbertsma Groep gaf een positie als marktleider uit handen om zich volledig te richten op circulariteit. Met verhuur en reparatie wil het familiebedrijf Europa veroveren. Algemeen directeur Ingrid Faber is te gast in BNR Zakendoen.
De combinatie van lege kantoren en het warmste jaar ooit gemeten zorgen voor een lager energiegebruik. Toch ziet energiebedrijf Eneco de nettowinst flink stijgen.
De lockdowns zorgen voor online drukte bij muziekwinkelketen Bax Music, maar blijven muziekinstrumenten ook na de coronacrisis gewild? Topman Jochanan Bax is te gast in BNR Zakendoen.
Ondanks de tweede coronagolf is het Centraal Planbureau positief gestemd over het economisch herstel voor de komende jaren. Tegelijkertijd adviseert het om de steunmaatregelen per 1 juli te stoppen en gericht in herstel te investeren.
Kendrion leek afgelopen jaar met horten en stoten tot stilstand te komen, maar een sterk vierde kwartaal maakte veel goed voor de toeleverancier van auto-onderdelen en industriële machines. Topman Joep van Beurden is te gast in BNR Zakendoen.
Hermitage Amsterdam luidt de noodklok: het museum heeft 1 miljoen euro nodig om te kunnen blijven bestaan. Is een publiekscampagne voldoende om dat geld bij elkaar te krijgen?
Drogisterijketen DA profiteert ruimschoots van de coronacrisis, maar kan DA ook na de pandemie op volle toeren blijven doordraaien? Ruud van Munster, directeur Nederlandse Drogisterij Service (DA) is te gast in BNR Zakendoen