Van Haren groeit tegen de trend in
Speel de aflevering afOf luister via BNR app Spotify Apple Podcasts
Over de aflevering
Het gaat goed met schoenenketen Van Haren. terwijl overal schoenenwinkels worden gesloten, weet Van Haren te groeien. Hoe doen ze dat? Ceo Krein Bons is onze gast.
Verder in de uitzending van 14 september:
GoodFuels
GoodFuels daagt de stookolieverslaafde maritieme wereld uit en levert fossielvrije, klimaatvriendelijke scheepvaartbrandstof. Directeur Dirk Kranemeijer is te gast. 'Wij zijn de Tony’s Chocolonely van de oliesector.'
Koninklijke Tichelaar
Het oudste bedrijf van Nederland, Koninklijke Tichelaar, maakte de afgelopen jaren een ware transformatie door. Na 400 jaar besloot het bedrijf geen vazen en serviesgoed meer te maken, maar zich op grote opdrachten van kunstenaars en architecten te richten. Onlangs werd een bijzondere opdracht afgerond: Het betegelen van het Victoria en Albert Museum in Londen.
Maakindustrie-100
Het gaat goed met de Nederlandse maakbedrijven. Dat is de conclusie van de vierde editie van de de Maakindustrie-100. Op nummer 1 staat net als vorig jaar SIF Group. We praten erover met Thijs Peters, hoofdredacteur van Management Team, dat de top-100 elk jaar publiceert.
Deelfietsen
Met 19 miljoen fietsen in een land met 17 miljoen inwoners, is er geen behoefte aan een deelfiets. Zou je zeggen. Toch worden grote Nederlandse steden overspoeld door fietsen voor ieders gebruik. Hoe kanaliseren we dit? Een panel met Tijmen de Vries (HelloBike), Erik de Winter (Urbee) en Arnoud van Waes, die aan de Universiteit Utrecht onderzoek doet naar fietsinnovaties.