Nederland Distributieland-ceo Paul de Krom
De zaken gaan goed in Nederland Distributieland, maar de sector moet verduurzamen. Ook roepen de veranderingen in de EU vragen op voor het Nederlandse vestigingsklimaat. Paul de Krom, kersverse topman van Nederland Distributieland, laat zijn licht over deze kwesties schijnen.
Scheermesjes
Al vijf jaar brengt BoldKing met succes zijn scheermesjes aan de Europese man via een abonnement. Maar sinds kort is er een nieuwe kaper op de kust. Het Amerikaanse Dollar Shave Club zet voet aan de grond in het Verenigd Koninkrijk. En dat doet het bedrijf niet alleen. Dollar Shave Club is namelijk in handen van Unilever.
Zakendoen in Europa
De Europese Unie zet het mes in de de directe landbouwsubsidies, om ruimte te maken voor investeringen in innovatie en duurzaamheid. Europarlementarièr voor de VVD, tevens zelf met een agrarische achtergrond, Jan Huitema schuift aan in BNR Zakendoen
Bier hier
Het begon als een opmerking tegen zijn vrouw in bed: ik ga een brouwerij beginnen! Inmiddels bestaat De 7 Deugden van oprichter Garmt Haakma acht jaar en werken er twintig mensen met een afstand tot de arbeidsmarkt. Alsof het nog niet genoeg is, betrekt de brouwerij op dit moment een nieuw en groter pand in Amsterdam.
Boardroom Panel
Grote beleggers kijken niet langer alleen naar klimaatdoelstellingen. Ook over arbeidsomstandigheden moet meer informatie beschikbaar komen. Dat en meer bespreken we in het boardroompanel. Met daarin Ad Scheepbouwer, Helene Vletter en Anton Wiggers.