Startups willen betere fiscale behandeling
In de strijd om talent vragen Nederlandse start-ups al jaren om een betere fiscale behandeling van aandelenopties. Maar een gevoel van urgentie lijkt er bij het kabinet niet te zijn.
Nomad
Het Gelderse buitensportmerk Nomad wordt overgenomen door Nederlands Merkgoed. Een investeerder die gespecialiseerd is in Nederlandse merken opnieuw in de markt zetten. We spreken Jochem Schouten, de CEO van Nederlands Merkgoed
Sulfiet
Je glaasje wijn zou wel eens voor altijd kunnen veranderen. Het bedrijf Natural4Sure heeft, dankzij onderzoekers van de HAS Hogeschool in Den Bosch, het allereerste natuurlijke sulfiet in handen gekregen. Sulfiet zorgt ervoor dat producten langer houdbaar blijven en hun kleur behouden, maar dit was altijd een chemisch product. Te gast: Ference Deli.
Startup-panel
StartUp The InnerCircle wil Amerika veroveren, ze zijn net van start gegaan aan de Westkust van Verenigde Staten. Dat en meer in het startup-panel, met daarin Jeroen Cremers (ScaleUp Capital), Marian Spier (TedXAmsterdam Women) en David Vermeulen (The Inner Circle).
Muziekindustrie
De muziekindustrie verandert in rap tempo en de traditionele labels passen zich daar verkeerd op aan. Dat is althans de lezing van Epidemic Sound. Dit, van oorsprong Zweedse, muziekbedrijf zet ook in Nederland voet aan de grond. Dit doen ze met een interessant verdienmodel. Te gast: Sietze Rademaker, directeur Benelux van Epidemic Sound.