Nieuwe uitdagingen voor Boskalis
Speel de aflevering afOf luister via BNR app Spotify Apple Podcasts
Over de aflevering
Een hogere olieprijs betekent hopelijk dat er betere tijden aankomen voor Boskalis. Maar aan andere risico's is geen gebrek. Zo snoept het Chinese Chec, de grootste baggeraar ter wereld, steeds meer opdrachten van Europese spelers af. Te gast is CEO Peter Berdowski.
Zakenpartner vandaag is Desiree van Boxtel van Karmijn Kapitaal.
20 jaar BNR
Ook in Zakendoen wordt er natuurlijk aandacht besteed aan het jubileum van BNR. Want het is feest! Exact 20 jaar geleden begon om 6 uur 's ochtends de eerste uitzending. Herinneringen ophalen is natuurlijk mooi, maar bij Zakendoen kijken we liever vooruit. Dat doen we met Eugenie van Wiechen, algemeen directeur van de FD Mediagroep.
Pitches
De technologie van zonnepanelen kan nog veel beter en studenten moeten binnenkort makkelijker de arbeidsmarkt op kunnen. Maarten de Vugt en Saskia du Bois-Schütz komen pitchen in BNR Zakendoen.
Ondernemerspanel
TomTom bestormde de markt als disrupter en wordt nu zelf door nieuwe initiatieven de markt uitgedrukt. You snooze, you lose, zouden ze in de Verenigde Staten zeggen. Nog heel erg wakker is het disruptieve zzp-platform Temper, dat met argusogen bekeken wordt door traditionele uitzendbureaus. Hoe wapen je een bedrijf tegen zulke nieuwe initiatieven? Dat en meer bespreken we in het ondernemerspanel met Leen Zevenbergen (voorzitter B Corps Europe), Dick van der Lecq, (directeur van reclamebureau Etcetera) en Ronnie Overgoor (oprichter/eigenaar 7DitchesTV).