BNR logo
  • Nieuws
  • Radio
    • Programmagids
    • AEX Factor
    • Baanbrekende Businessmodellen
    • Beleggerspanel
    • Beter
    • BNR Auto-Update
    • BNR Europa
    • BNR Mobility
    • BNR Sport
    • BNR's Big Five
    • Boardroompanel
    • Boekestijn en De Wijk
    • BREEKT
    • Column Ben van der Burg
    • Column Bernard Hammelburg
    • Column Jaap Jansen
    • Column Marianne Zwagerman
    • Column Paul Laseur
    • Crypto Update
    • Cryptocast
    • De Nationale Autoshow
    • De Nieuwe Wereld
    • De Ochtendspits
    • De Top van Nederland
    • De Wereld
    • Digitaal
    • Duurzaam
    • Economenpanel
    • Eyeopeners
    • Kees de Kort
    • Koplopers
    • Lobbypanel
    • Ondernemerspanel
    • Postma in Amerika
    • Spitsbrekers
    • Tech Update
    • The Daily Move
    • The Friday Move
    • Toon van de Week
    • Vastgoed Gezocht
    • Wereldveroveraars
    • Werkverkenners
    • Wetenschap Vandaag
    • Zakendoen
  • Gemist
    • Alle podcasts
    • All in the Game
    • Amerika Podcast
    • BNR Perestrojkast
    • China Podcast
    • Column Corné van Zeijl
    • Crypto Cowboys
    • Cryptocast
    • De Ben Tiggelaar Podcast
    • Dé Klantenpodcast
    • De Legende van Satoshi Nakamoto
    • De Nieuwsdag
    • De Ondernemerskamer
    • De Technoloog
    • Een Jaar Burgemeester
    • Europa Update
    • Factcheck Europa
    • Het Bromvliegeffect
    • Het Nieuwe Geld
    • Honger
    • IJzige Tongen
    • Italië Podcast
    • Ochtendnieuws
    • Petrolheads
    • Podcast Top 40
    • De Strateeg
    • Space Cowboys
    • Spitsbrekers
    • The Road to Zandvoort
    • Ukrayina
    • Voeding van morgen
    • Vraag het Gommers
    • Werkprofessor
    • Zakendoen De Veranderaars
  • Partners
Podcasts

John Kivit (Shareforce): 80% van de traffic gaat op de mobiel nog altijd naar apps

donderdag 23 mei 2013, 8:12 Update: dinsdag 16 mei 2017, 21:38
John Kivit is van Shareforce, een bedrijf dat ges…

John Kivit is van Shareforce, een bedrijf dat gespecialiseerd is in mobiele apps en web applicaties. Op The Next Web besprak Erwin Blom met hem de stand van zaken op het gebied van mobiel internet. "De huidige wereld van mobiel internet voelt als de b...

John Kivit is van Shareforce, een bedrijf dat gespecialiseerd is in mobiele apps en web applicaties. Op The Next Web besprak Erwin Blom met hem de stand van zaken op het gebied van mobiel internet. "De huidige wereld van mobiel internet voelt als de beginjaren van internet. Het is nog een ontwikkelende markt waar de paaltjes nog niet zijn gezet van wie dominant gaat worden." "Daarnaast bouwen we allemaal apps maar weten we nog niet goed hoe we ze moeten laten scoren. We denken dat we er zijn als een app in appstore staat, maar dan begint het pas. Dat hebben we op het web ook gezien, eerste bouwden we daar websites waar niemand kwam. Met apps hebben we hetzelfde probleem. Er is heel veel te winnen in bijvoorbeeld appstore optimalisation. De marketing op dit terrein moet ook nog op gang komen." "Er is bij klanten nog weinig kennis over mobiel internet. Ze willen een app, maar weten niet goed waarom. Omdat anderen er ook een hebben. Maar verder wordt er niet goed over nagedacht. Wij weigeren klussen waarvan we denken dat ze niet goed komen. Als ik onsuccesvolle apps bouw, komen klanten ook niet terug. Ik zit hier voor de lange termijn in." "Er is ook nog veel onduidelijkheid over prijzen. Ik heb klanten die vertellen dat ze voorstellen tussen 1500 en 50.000 euro hebben gehad. Ga daar als klant maar eens uit kiezen." "80% van de traffic gaat online op de mobiel naar apps, 80% van de verzoeken die wij binnen krijgen gaan om apps. De helft iPhone, de andere helft Android. Responsive websites zijn wel een trend, dus dat je een gewone site bouwt die ook op een mobiel goed werkt. Maar dan mis je wel functies. Native apps kunnen nog altijd meer." "Ook als het over verdienen gaat, blijft de mobiel achter. Ook dat was in het begin van het web zo. We hadden eerst traffic, maar de adverteerders volgden later. Ook al was het met minder geld dan de krant of tv. De mobiel loopt achter." "Ik zit te wachten tot Near Field Communication mainstream wordt zodat je daar mee kan betalen. Net als mobiel adverteren nog niet volwassen is, geldt dat voor mobiel betalen. Apple heeft de zaken goed op orde doordat ze de betaalgegevens van mensen hebben. De Appstore van Apple doet dan ook vier keer zoveel omzet als de Google Play Store."
Fast Moving TargetsPodcast
Deel dit artikel:

Volg de discussie via Facebook of Twitter

Doe mee aan de discussie op onze Facebookpagina of via Twitter (#bnr).
BNR Facebook BNR Twitter
live-studio-image

Populairste podcasts

Oekraïne-update zondag, dag 88

Opinie | Spullensport

Recruitment zonder bias, een succesvol bedrijf

Kilometervergoeding versneld omhoog

  • BNR Nieuwsradio

  • Contact
  • Frequenties
  • Files en flitsers
  • BNR Nieuwsbrief
  • Podcasts
  • RSS feed
  • Disclaimer
  • Zakelijke info

  • Dutch Podcast Awards
  • Adverteren
  • Podcast laten maken
  • Vacature plaatsen op BNR
  • Werken bij BNR
  • Stages
  • FD Mediagroep

  • Company.info
  • Energeia
  • ESB
  • FD
  • FD Mediagroep
  • Investment Officer
  • Listn
  • PensioenPro
  • Download de app

  • Privacy
  • Copyright
  • Cookies
  • Voorwaarden