Cultuurverkopers 01 Wat als de culturele sector zou leren van de creatieve sector
Rolf en Martine zijn nieuwsgierig. Rolf ziet de Nederlandse creative industrie de wereld veroveren en Martine ziet hoe Nederlandse culturele instellingen over de hele wereld hoog op ranglijstjes staan. Maar komt het dat Nederlanders uitstekend product ...
Rolf en Martine zijn nieuwsgierig. Rolf ziet de Nederlandse creative industrie de wereld veroveren en Martine ziet hoe Nederlandse culturele instellingen over de hele wereld hoog op ranglijstjes staan. Maar komt het dat Nederlanders uitstekend product lijken te kunnen verkopen met hun verhalen, terwijl culturele instellingen de grootste moeite hebben om het hoofd boven water te houden. Of is dit maar een aanname? Wat zijn de succesverhalen en hoe kunnen culturele instellingen hier iets van leren? Rolf ten Otter werkte voor de Multimedia Competence Group van Philips Design en geeft nu les aan de hoge school Rotterdam. Dit jaar maakt hij zijn PhD over Strategic Brand Management bij de Tu-Delft af. Martine Mussies, voormalig Cosmo-girl zakenvrouw van het jaar, is muzikante, onderzoekster en bezig met haar PhD over meerminnen. Martine heeft in het verleden gepresenteerd voor NPS Cultura en RTV Vechtstreek. Eerste aflevering met Lotte Bloem van Arttube, een samenwerkingsverband van 30 musea in Nederland